ZalogujUżytkownikHasło
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Współczesna Technika

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Technika - "Opony" - Informacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Pią 20:55, 03 Lis 2006    Temat postu: Technika - "Opony" - Informacje

TECHNIKA - "OPONY" - INFORMACJE

Opony od czasu powstania przez Dunlopa pierwszej opony przeszły przez ponad 100 lat wielką rewelocuję. Ci co znają opony z lat 50 mieli wciaż z nimi utrapienie. Często łapane dziury i łatanie dętek było w tych czasach norma na codzień. W tedy jeszcze nikt niewymyślił opon bezdętkowych.

W tej chwili z biegiem czasu Opony są coraz bardziej zmodyfikowywane i technicznie dopracowane jak jednostki napędowe ciężkich pojazdów wytrzymujące nieraz 1 milon kilometrów bez remontu generalnego silnika.

Co roku kilku porducentów opon wdraża nowe pomysły nowe technologie i mieszanki gum do swoich ofert. Pretendentem na rynku jest Michelin zanim Pirelli, Good Year, Dunlop, Continental, Fulda czy nasz Polski producent opon Dębica.

Wiele w tej chwili producentów oferuje wiele bieżników na suchą na mokra nawierzchnie a nawet zaczynaja się pojawiać opony na zimię gdzie 20 lat temu zapytany czy widzial opony zimowe do Cięzarówek pewnie by sie uśmiał z takowego pytania. Tak Tak w dobie technologi już dziś kierowcy Ciężarówek i Autobusów stosują opony zimowe. Może i jest to wydatek drogi dla naprzykład całej floty gdzie stoi ich 150 na bazie ale koszty wychodzą w roli bezpieczeństwa i prowadzenia takich pojazdów w trudnych warunkach drogowych.

Na poczatku Ery opon z czołem z drutem stalowym była to technologia nadzywyczajnie ponad czasowa. Do tej pory porducenci opon do ciężarówek wykorzystuję tą technologie lecz w mniejszym zakresie. W tej chwili mieszanki gum i nowe technologie sprawiaja że opony są coraz leżejsze a zarazem wytrzymalsze. Technologia idzie do przodu. Nowe kompozyty, jak Karbon, czy poliwegalny i włukna szklane są już stały elementem nowoczesnych opon.

Opony w dobie wieku 21 mają spełniać wiele rudnych i rygorystycznych wymogów jak niska ścieralność bieżnika średnio w tej chwili przebieg na komplecie opon dochodzi do 300 tyś KM. I spłeniać bardzo rygorystyczne normy hałąsu które nie moga przekraczać 76 dB. Czy za jakiś czas zostanie coś wprowadzone nowego w tej dziedzinie myślę że tak cały czas koncerny oponiarskie pracują nad nowinkami technicznymi.

Największym postępem w produkcji opon jest ich druga żywotność ( drugi e życie ) tak mówiła nowa reklamia Michelina. Jest to duży postep w techologi produkcji opon. No bo po co wyżucać jeszcze nie do końca złurzytą opone na śmietnik, która i tak będzie zaśmiecała nasza piekną planetę jak można zrobić z niej użytek i podać ją regeneracji " dać jej drugie życie" Jako perwszym porducentem w tej technologi poszedł Michelin. Powoli do tego pzygotowywuje się Pirelli, Continental i Good Year.

Opony sa ważnym elementem każdego pojazdu. I trzeba zwracać szczegulną uwagę na ten element. Jeśli my będziemy dbali i kontrolowali stan to Ona odpłaci sie nam długotrwałą bezawaryjną pracą w każdych warunkach.

Tekst pochodzi ze strony: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rocky_19
Moderator Forum
Moderator Forum



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Warszawy

PostWysłany: Pią 21:34, 03 Lis 2006    Temat postu:

Mysle ze to dosc ciekawy artykuł. W sumie od opon w dzisiejszych czasach dosc duzo zalezy. Juz wczensiej słyszałem od tym drugim zyciu opon. Nie wiem tylko cyz to o to chodzi. Na startym juz bierzniku robi sie specjalne odlewki a nastepnie wycina bieznik na nowo. O ile dobrze pamietam to chyba ktos w rodzie robil cos takiego ale było to stosunkowo dawno takze dobrze nie pamietam. Druga sprawa jest taka ze nie przywiazywałem do tego az tak duzej wagi. To bedzie na tyle ode mnie. Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Pią 21:58, 03 Lis 2006    Temat postu:

Ja takze słyszałem o taki sposobie nie wiem tylko czy to własnie o to chodzi. Mysle ze tak ale pewien nie jestem. Moj wujo robił sobie cos takie własnie jak ty opisałes. Cena tego nie jest znowu taka mała ale mysle ze dosc opłacalne jest robienie czegos takiego. W sumie to opona nie jest jak nowa ale wydłuza to jej zycie o dwa moze trzy lata zakładajac ze ktos jeździ autem nie za za duzo. Wiele osób pali opony przez co wydobywa sie niezbyt przyjemny zapach i jakby nie było zanieszczyszcza to srodowisko. Ale jak widac głupota ludzka nie zna granic ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Współczesna Technika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional




fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Regulamin