ZalogujUżytkownikHasło
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Współczesna Technika

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Technika - "Cyfrowe Tachografy" - Informacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtek35
Kierowca Początkujący
Kierowca Początkujący



Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Kościerzyny

PostWysłany: Wto 12:57, 18 Lip 2006    Temat postu: Technika - "Cyfrowe Tachografy" - Informacje

TECHINKA - "CYFROWE TRACHOGRAFY" - INFORMACJE

Witam ... Exclamation Chcialbym poruszyc temat o Tacho Cyfrowym ... Laughing Od 1 Maja 2006r.w Polsce funkcjonuje system tachografow cyfrowych.

Polska Wytwornia Papierow Wartosciowych S.A (PWPW) wykonuja ustawowe zdania podmiotu wydajacego karty stworzyla Krajowe Centrum Certyfikacju Elektronicznej,Centrum Personalizacji i Centrum Zarzadzania systemem wydawania katr do tachografow cyfrowych.Po serii pozytywnie zakonczonych testow,zostala właczona do europejskiej sieci teleinformatycznej TACHOnet,otrzymala unijne certyfikaty do kluczy kryptograficznych i od 1maja 2006r.przyjmuje wnioski oraz wydaje cztery rodzaje karto do tachografu cyfrowego:kierowcy,przedsiebiorstwa,warsztatową i kontroln.
5 sierpnia, czy później? Takie pytanie, dotyczące wprowadzenia do użytku tachografów cyfrowych, stawiają sobie przewoźnicy. Także to zagadnienie, jak i wiele innych, związanych z tachografami cyfrowymi, poruszano podczas Forum "Tachograf cyfrowy - komputer w nowoczesnym transporcie". Odbyło się ono 5 lipca w Warszawie. Organizatorami byli Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji oraz Instytut Transportu Samochodowego. Uczestniczyli w niej przedstawiciele rządu, organizacji które pracują nad realizacją przedsięwzięcia oraz producenci. Obradom przysłuchiwało się także wielu dziennikarzy i to zarówno związanych z branża motoryzacyjną i transportową, jak i informatyczną. W problemy pojawiające się na styku samochód - informatyka wprowadzili zebranych dr inż. Wacław Iszkowski - Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, który przypomniał iż we współczesnych pojazdach, a zwłaszcza użytkowych, chociażby w silniku, elektroniki jest coraz więcej, tachograf cyfrowy będzie następnym urządzeniem tego typu, ten kierunek rozwoju jest nieunikniony oraz dr inż. Andrzej Wojciechowski - dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego, który podkreślił rolę tachografu w podnoszeniu bezpieczeństwa ruchu pojazdów.

Ministerstwo Infrastruktury
Pierwszym prelegentem był minister Ryszard Krystek, Podsekretarz Stanu ds. Polityki transportowej w Ministerstwie Infrastruktury. Głównym tematem jego wystąpienia była rola tachografu cyfrowego w podnoszeniu bezpieczeństwa ruchu na drogach. Wedle danych Inspekcji Transportu Drogowego, nadal głównymi nieprawidłowościami wykrywanymi podczas kontroli przewoźników jest nieprzestrzeganie czasu pracy. Kierowca zmęczony, niewyspany, to kierowca powodujący zagrożenie na drodze. W przypadku kierujących pojazdami zawodowo, zaśnięcie za kierownicą to jedna z ważniejszych przyczyn wypadków. Do kontroli czasu pracy za kierownicą służą tachografy, które rejestrują prędkość jazdy, czas jazdy, czas postoju, obowiązkowe przerwy i czas odpoczynku. Tachografy cyfrowe rejestrują te dane na nośnikach informatycznych. Celem wprowadzenia tachografów cyfrowych jest poprawa bezpieczeństwa na drogach, poprzez lepszą kontrolę czasu pracy. Zastosowanie nowych urządzeń usprawni kontrolę i to zarówno na drogach, jak i w firmach oraz może usprawnić pracę firm transportowych. Ma także zapobiec fałszowaniu zapisów wykonywanych w technologii analogowej. Wprowadzenie tachografów cyfrowych wpisuje się w realizację poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. W 1991 r. zginęło w wypadkach 7900 osób. W 2004 r. liczba ta wyniosła 5700. Unia Europejska wymaga, by liczbę ofiar zmniejszyć o 50 procent. Aby zrealizować te postanowienia, w Polsce w 2010 r. liczba zabitych na drogach nie powinna przekroczyć 4000. Zakłada to program Gambit 2005 oraz Polityka Transportowa Państwa na lata 2006 - 2020.Tachografy cyfrowe to nie tylko urządzenia w pojazdach, ale cały system, obejmujący kierowców, przedsiębiorstwa, warsztaty obsługujące tachografy oraz organa kontrolujące. Ministerstwo Infrastruktury ma w tym systemie prowadzić krajową politykę bezpieczeństwa dla tachografów cyfrowych i współpracować w tym zakresie z Komisją Europejską, a z drugiej strony z Organem Wydającym Karty. Jak się wydaje, na tej instytucji będzie spoczywać najwięcej zdań, bo musi obsługiwać użytkowników systemu, którymi są kierowcy, przedsiębiorcy, warsztaty oraz organa kontroli, prowadzić personalizację kart, posiadać klucze oraz certyfikaty, prowadzić ewidencję kluczy, certyfikatów i kart wymieniać dane i współpracować z Tachonetem (europejski system tachografów cyfrowych) oraz CEPiK - iem (Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców), a także z producentami kart.Prace nad wprowadzeniem systemu tachografów cyfrowych są w Polsce prowadzone na podstawie Zarządzenia Prezesa Rady Ministrów nr 46 z dnia 30 kwietnia 2004 r. Powołano Międzyresortowy Zespół ds. Wdrożenia Tachografów Cyfrowych w Polsce, pod przewodnictwem Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Członkami tego zespołu zostali przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Obrony Narodowej, Komitetu Integracji Europejskiej, Głównego Urzędu Miar, Policji, Inspekcji Transportu Drogowego. Efektem pracy Międzyresortowego Zespołu było opracowanie założeń systemu tachografu cyfrowego oraz projektu ustawy o systemie cyfrowych urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym. W czasie, kiedy odbywała się konferencja, trwały prace legislacyjne w Sejmie nad projektem ustawy. Inne konieczne działania mają charakter organizacyjno - techniczny (nabór kadr, szkolenia uczestników systemu, zakupy urządzeń technicznych itp.).

Komisja Europejska przyjęła, że system tachografów cyfrowych, powinien zostać wprowadzony 5 sierpnia 2005 r. Jednak już w tej chwili wiadomo, że jest to niemożliwe, ze względu na przykład na stan wprowadzania tachografów w Polsce. Nowa data wdrożenia systemu, rozważana przez KE to 1 stycznia 2006 r. Pojawiają się jednak glosy, że tak naprawdę może to być przełom kwietnia i maja 2006 r. lub nawet 5 sierpnia 2006 r. W Polsce wdrożenie tachografów cyfrowych może nastąpić w 5 miesięcy od wejścia w życie ustawy. W dniu, w którym odbywała się konferencja, miało miejsce posiedzenie Sejmowej Komisji Infrastruktury dotyczące ustawy. W piątek, 8 lipca, Sejm ją przyjął. Teraz wypowie się Senat. Są szanse, że ten akt prawny uchwali jeszcze Sejm IV kadencji. Aby ustawa weszła w życie konieczny jest podpis prezydenta.

Czekam na wasze opinie na tema mojego nowostworzonego tematu ... Licze na was Ponowie ... Pozdrawiam ... Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Śro 18:38, 19 Lip 2006    Temat postu:

Bo ja wiem czy to wszystko ma jakies sens ... Co to da ze Tachografy będa cyforwe a nie tradycyjne ... Nie wiem, druga sprawa jest taka ze nie wiem jak działa ten nowy Tachograł, moze to wszystko ma zapobiegac przekręta przez kierowców, typu wyłączanie Tachografu kiedys konczy sie regulaminowy czas pracy i tak dalej ... Moze ty cos wiesz na ten temat ... Czekam na twoje odpowiedzi kolego ... Laughing Odezwe sie niebawem ... Pozdorwienia dla wszystkich milosników ciezarówek i kierowców ktrzy znaleźli trosze czasu i odwiedzili moje forum ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Współczesna Technika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional




fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Regulamin