ZalogujUżytkownikHasło
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Dział Prawny Transportu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Polskie Autostrady - Informacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 11:38, 08 Paź 2006    Temat postu: Polskie Autostrady - Informacje

POLSKIE AUTOSTRADY - INFORMACJE

Nie mamy się czym pochwalić w zakresie budownictwa drogowego. Autostrad mamy tyle, co kot napłakał, a te, które już są, też - jak się okazuje - nie dają powodów do dumy. NIK sprawdziła, jak realizowano umowę koncesyjną na budowę autostrady A4. Wnioski są smutne.

Najwyższa Izba Kontroli przyjrzała się odcinkowi autostrady A4 między Krakowem a Katowicami. Trasa została wybudowana w systemie koncesyjnym przez Stalexport (inwestor wyłożył pieniądze na budowę w zamian, za co przez określony czas może pobierać opłaty od kierowców). NIK negatywnie oceniła sposób realizacji umowy koncesyjnej. Zdaniem Izby, koncesjonariusz (Stalexport SA, a potem Stalexport Autostrada Wielkopolska SA) nie wywiązywał się z obowiązków określonych umową w zakresie finansowania, wykonania robót budowlanych, bieżącego utrzymania autostrady oraz prowadzenie ruchu na drodze. NIK wskazała, że wpłynęło to zasadniczo na obniżenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego na koncesjonowanym odcinku autostrady.

Nie bez winy jest też minister, który nie zabezpieczył we właściwy sposób interesów Skarbu Państwa podpisując umowę z firmą budującą autostradę w 1997 r. Umowa ta była pięciokrotnie zmieniana w latach 1998-2005, w wyniku czego pozycja koncesjonariusza była coraz mocniejsza. Co się zmieniło? Inspektorzy NIK zwrócili uwagę, że o ile na początku budowa miała być finansowana wyłącznie ze środków koncesjonariusza, to po zmianach zapis ten przestał obowiązywać. Poza tym prace budowlane ruszyły przed określeniem pełnego zakresu rzeczowo-finansowego i zanim dokonano zamknięcia finansowego.

NIK skontrolowała również zabezpieczenie interesów Skarbu Państwa w umowach na budowę i eksploatację A-2 i A-4. Zdaniem Izby, minister infrastruktury wraz z Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad niewłaściwie zabezpieczyli interesy Skarbu Państwa w aneksach i załącznikach do umów koncesyjnych. Chodzi o zasady wypłaty koncesjonariuszom rekompensat za przejazd autostradami ciężarówek o masie powyżej 3,5 tony. Otóż przepisy zostały skonstruowane w taki sposób, że każda zmiana mogła narazić Skarb Państwa na wysokie odszkodowania. Pieniądze na ten cel pochodzą ze środków Krajowego Funduszu Drogowego, którego podstawowym celem jest finansowanie budowy i utrzymania dróg - zauważa Izba. Szacunkowo zobowiązania Skarbu Państwa z tytułu wypłaty rekompensat przez cały czas obowiązywania umowy koncesyjnej, która w przypadku autostrady A4 wygasa 2027 r. oraz w 2037 r. przypadku "a-dwójki", wynoszą 22 mld zł.

(INTERIA.PL/PAP)

Tekst pochodzi ze strony: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rocky_19
Moderator Forum
Moderator Forum



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Warszawy

PostWysłany: Nie 14:10, 08 Paź 2006    Temat postu:

Niestety Polskie autostady do najlepszych ani nawet od lepszych raczej nie naleza .. Szkoda bo kiedy na przykład pojeździ sie po Niemczech to robi sie troche przykro ... Dlaczego Polacy nie robia takich autostrad jak na przyklad Niemcy. Przecierz dostajemy na to pieniądze z Uni Europejskiej. Najpier sa pieniądze a później w jakis dziwny sposób one przepadaja a autosrad jak nie było tak nie ma ... Ale nie tylko w autostradach jets pies pogrzebany ... Dlaczego nie poswtaja zadne nowe drogi krajowe, mało tego dlaczego nie sa oe remontowane ... Od czasu do czasu przyjedzie ekipa ( Oczywiscie w taki dzien kiedy jest największy ruch ) załata kilka dziur i pojedzie ... Sad Tak nie moze byc ale do kogo i po co ja to mówie przecierz i tak nikt sie tym nie przejmie i nadal bedzie tak jak jest ... Sad Szkoda gadac ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 15:12, 08 Paź 2006    Temat postu:

To znaczy ja ci powiem tak. Nie chce sie jakos doglębnie wypowiadac na ten temat ale prawda jest taka ze w tym wszystkim cos smierdzi. Niby dostajemy z tego co mi wiadomo pieniadze cyz mamy je na budowe autostrad alemimo tego zadne nowe autostrady, ba nawet drogi nie powstaja ... Question Dlaczego ... Tego nie wiem i prawde mowiac chyba nikt tego nie wie. Nie orientuje sie ile kilomterów autoostrad oddano w tamtym roku do uzytku ale pod tym wzgledem jestesmy na szarym koncu Europy ... Sad To bedzien a tyle ode mnie ... Czekam na wasze odpowiedzi Panowie ... Odezwe sie niebawem ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Dział Prawny Transportu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional




fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Regulamin