ZalogujUżytkownikHasło
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Dział Prawny Transportu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zestawy Typu "Giga - Liner" - Informacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 16:18, 29 Paź 2006    Temat postu: Zestawy Typu "Giga - Liner" - Informacje

ZESTAWY TYPY "GIGA - LINER" - INFORMACJE

W ubiegłym miesiącu bierzącego roku ( Wrzesień ) firma Volvo Trucks zaprezentowała w Warszawie korzyści płynące z nowego systemu EMS ( European Modular System ), który w transporcie drogowym opiera się na wykorzystaniu 25,25 - metrowych ciężarówek. Dzięki współpracy ze szwedzką administracją drogową i duńskim ministerstwem transportu Volvo w stolicy Polski zaprezentowało władzom naszego kraju oraz krajów sąsiadujących nowoczesne rozwiązanie transportowe z udziałem ultra-długich ciężarówek. Według skandynawskich urzędników nowa koncepcja może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa, rozwoju transportu i zmniejszeniu ruchu ciężarówek na europejskich drogach. Przedstawiony w Warszawie ponad 25 - metrowy model Volvo wykorzystywany jest z powodzeniem w Szwecji oraz Finlandii. Podobne ciężarówki odbywają już swoje testy w Niemczech – program nadzorowany przez Mercedesa i Man – oraz w Holandii. Pierwsze, pełne wyniki przedstawiające wszystkie głosy za i przeciw wprowadzeniu do pełnego ruchu takich składów pojazdów pojawią się jednak dopiero w listopadzie. Według prasowych doniesień podobne testy chcą przeprowadzić także inne kraje Unii Europejskiej.

”Jak dotąd prowizoryczne rezultaty testów jakie przeprowadziliśmy wskazują na duże powodzenie tego projektu” – powiedział na spotkaniu Chris Kamphraath, menadżer duńskiego ministerstwa transportu.

W Europie istnieją już dyrektywy zezwalające na poruszanie się tak zwnych „Giga - Linerów” w Szwecji i Finlandii. W pozostałych krajach Europy dopuszczalny jest ruch pojazdów ciężarowych o długości do 18,85 m ( Ciągnik + Naczepa) i 16,5 m w przypadku ciężarówek średniej wielkości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rocky_19
Moderator Forum
Moderator Forum



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Warszawy

PostWysłany: Śro 18:40, 01 Lis 2006    Temat postu:

Ostatnio bardzo chwala sobie te zestawy ... Jaj ednak nieco obawiam sie o stana naszych Poslkich dróg który juz jest fatalny po wprowadzeniu ich w naszym kraju ... Z tego co wiem dzieki zastosowaniu specjalnych wózkówk na ktore zaczepiana jest naczepa pokonywanie rond czy ciasnych zakrętów bedzie znacznie prostrze ... Nie wyobrazam sobie jednak cofania takim zestawem który łamie sie w trzech miejscach ... Laughing Zobaczymy czy wpowadza to takze u nas bo w Niemczech mysle ze tak ... Laughing TO bedzie na tyle ode mnie ... Odezwe sie juz niebawem tym czasem czekam na wasze odpowiedz i pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rocky_19 dnia Pią 21:20, 03 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Śro 19:17, 01 Lis 2006    Temat postu:

Ja takze gdzie o tym czytałem ale czy tak jest to juz nie wiem. W sumie to ngdy na zwyo nie widzialem jeszcze takiego zestawu. Oczywiscie nie biorac pod uwage zdjec. Na jedno fajnie byłoby poogladc sobie takie zestawu na drugie jednak wiąze sie to z bardzo duzymi wydatkami na nowe naczepy, przyczepy i tak dalej. Poza tym napewno odbiłoby sie to takze nan aszych dorgach, tym bardziej w czasie upałów ... Do tego dochodzi jeszcze chocsby krótka nauka jazdy takim zestawem ... Sad Jestem raczej przeciewny wporwadziu czegos takiego ... Czekam na wasze odpowiediz ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rocky_19
Moderator Forum
Moderator Forum



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Warszawy

PostWysłany: Pią 21:23, 03 Lis 2006    Temat postu:

Według mnie nauki juz nie bedzie a kierowca bedzi musiał poradzic sobie we własnym zakresie. Mysle ze jesli jeździsz juz zestawem to nie ma dla ciebie zbytniej róznicy czy przy cofaniu zestaw łamie sie w dwóch zy w trzech miejsach. Wiadomo jedna jak i druga sytuacja jest dosc kłopotliwa ae mysle ze po jakims czasie da sie to opanowac. Duzo pojawia sie teraz zestawów solówka + przyczepa która cofa sie bardzo podobnie jak naczepa nie łamie sie jak te starsze. Jesli chodzi o drogi to napewno im sie dostanie. To bedzie na tyle ode mnie ... Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Pią 21:54, 03 Lis 2006    Temat postu:

Moze i masz racje. W koncu wszystko kosztuje. A w naszym kraju zapewne firmy musiałby zapłacic za kształcenie kierowców tej materi jesli takie cos w ogóle mialoby miejsce. Odnosnie tych nowszych jak i starszych przczep to mysle ze masz racje. Co prawda cofanie przczepa starego typu jest bardzo trudne i jesli juz zestaw sie złamie to ciezko to naprawic. Inczej sprawa wyglada w nowych przeczepach. Tam coanie jest znacznie łatwiejsze. Jesli chodzi o drogi to ja prawde mówiac nie iwem co by sie z nimi działo. Skoro teraz pod ciezarem 42 Ton dzieja sie takie rzeczy to co bedzie działo pod 60 Tonowym zestawem ... Question Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacek21
Miłośnik Ciężarówek
Miłośnik Ciężarówek



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łodzi

PostWysłany: Śro 15:41, 22 Lis 2006    Temat postu:

To znaczy powiem Ci ze takimi zestawami nie jeździ sie o wiele trudniej. Co prawda jest róznica ale nie jest ona tak wielka jak to sie moze wydawac. Tymi nowszymi jeździ sie podobno tak jak z przczepami starego typu z osia skrętna. Cofac tym to nielada wyzwanie ale mimo wszystko mozna dosc do wprawy. Jesli chodzi o to niszczenie dróg to nie moge na ten temat nic powiedziec. Drogi w Holandi wygladaja bardzo dobrze ale nie mozna ich porównywac przecierz do naszych ... Co prawda jest mniejszy nacisk na jedna oś ale ... TO bedzie na tyle ode mnie ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Śro 15:55, 22 Lis 2006    Temat postu:

Tam mniejszy nacisk na jedna os jest i to o sporo mniejszy ale wydaje mi sie ze nie ma to takiego duzego znaczenia. Nie wiem z reszta nigdy nie zastanawialem sie nad tym. Bo ja do tego podchodze tak. Jakby nie było i ileby ten zestaw nie miał soi to tak czy tak na dwudziestu pięciu metrach asfaltu bedzie stało 60 Ton wiec co to za rówżnica jaki nacisk bedzie wywierał na jedna os ... Question A wracjac jeszcze do tego cofania to po rozmowach z kierowcami wszyscy raczej zgodnie mowia ze nie ma to jak cofanie zestawami z przeczepa ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Dział Prawny Transportu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional




fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Regulamin