ZalogujUżytkownikHasło
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Ciężarówki Scania

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Nowy Silnik (480 KM - Euro 4) - Informacje Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adonnay
Miłośnik Ciężarówek
Miłośnik Ciężarówek



Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 18:54, 19 Wrz 2006    Temat postu: Nowy Silnik (480 KM - Euro 4) - Informacje

NOWY SILNIK (480 KM - EURO 4) - INFORMACJE

W październiku 2006r. ( Czyli za miesiąc ) Scania wprowadzi na rynek nowy silnik Euro 4 o mocy 480KM, bazujący na sprawdzonej platformie rzędowych silników o pojemności 12 litrów.
Zapotrzebowanie rynku na jednostki napędowe w przedziale mocy 450 - 500 KM stale rośnie. Jest to najszybciej rozwijający się segment rynku. Od 1999 roku sprzedaż wzrosła w nim o 170%, osiągając 60.000 sztuk dla całej branży. Najnowszy silnik Scania o mocy 480 KM posiada wszelkie atuty, aby odnieść sukces - unikalne w swojej klasie parametry i właściwości użytkowe.
Silnik 480 KM dysponuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 2250 Nm dostępnym w niskim zakresie predkości obrotowych, co wpływa na wysoki komfort jazdy oraz przyczynia się do niskiego zużycia paliwa. Silnik ten bazuje na tych samych rozwiązaniach konstrukcyjnych, co uznany silnik Euro 4 o mocy 420 KM.
Oba silniki łączy zastosowanie tej samej techniki, m.in. Scania HPI, Turbocompound i Scania EGR. Zastosowanie techniki Scania EGR nie wymaga montażu dodatkowych zbiorników ani stosowania żadnych dodatków. Oba silniki sa wyraźnie lżejsze od konkurencyjnych jednostek wyposażonych w SCR (80 do 200 kg różnicy). Wersja 480 KM jest obecnie najmocniejszym silnikiem zbudowanym w technice EGR dostępnym na rynku.
Oferowany przez silnik 480 KM wysoki moment obrotowy w niskim zakresie obrotów może być dzisiaj wykorzystany lepiej niż kiedykolwiek. Połączenie ze skrzynia z nadbiegiem (optymalnie także z systemem Scania Opticruise) umożliwia zastosowanie szybszych przełożeń. To sprawia że przy niższych obrotach pojazd porusza sie z "mniejszym wysiłkiem", co skutkuje mniejszym zużyciem paliwa - w szczególnych przypadkach różnice sa znaczące.
Inżynierowie z firma Scania są przekonani, że dzięki niezawodności, wysokiemu momentowi obrotowemu, niskiemu zużyciu paliwa, kulturze pracy silnik ten będzie się cieszył nieustającym zaufaniem i uznaniem kierowców.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Pią 17:38, 22 Wrz 2006    Temat postu:

No. no zapowiada sie całkiem nieźle. Mysze przyznac ze Scania cały czas idzie na przód i cały czas pracyje głownie nad swoimi rzędówkami. W ogóle bardzo duzo wage przykładaja do silników dlatego efekty ich pracy sa widoczne niemal gołym okiem przy wszelkich porównaniach. Trzeba poprostu przyznac ze Scania ma naprwde bardzo dobre silniki podobne z reszta jak Volvo. Mam do ciebie jeszcze jedno pytanko. Czy wysłałes mi juz ta przesyłke o któa cie prosiłem mówiłes ze pod koniec tamtego tygodnia postarasz sie wysłac. Ja czekam i jak narazie nic do mnie nie trafiło. Czekam na twoja odpowiedz ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz
Kierowca Zawodowy
Kierowca Zawodowy



Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Bornego Sulinowa

PostWysłany: Pią 19:37, 22 Wrz 2006    Temat postu:

I znowu mój ukochany koncern wychodzi na prowadzenie.Scania w serii r ma najwieksza do zoferowania odbiorcom palete silników. I bardzo mnie to cieszy. Tylo szkoda że to niebedzie V - ka. Ale cóż widocznie nie było to aż tak potrzebne tylko czekam na ten silnik z V10 i te podobno 720 osiołków. Ale niewiem czy to nie są czasem tylo plotki. Mam nadzieje ze nie bo bedzie bardzo ciekawa walka o najlepszą pozycje na rynku miedzy Szwedami ... Laughing To tyle ode mnie ... Czekam na wasze odpowiedzi ... Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Pią 20:10, 22 Wrz 2006    Temat postu:

No troche szkoda nie ma to jak silnik widlasty ale mimo tego zapowiada sie i tak bardzo, bardzo ciekawie. Zobaczymy jak to wszystko wyjdzie w praniu ze tak powiem. Czy bedzie bezawaryjny ekonomiczny i tak dalej. Ogólnie czy bedzie spełniał wymagania klientów. A z tym V 10 to raczej napewno nie sa plotki. Z tego co pamietam to chyba Wojtek widział juz w telewizji Scanie z takimi silnikami w testach. Co prawda w czasopismach jak narazie nic o tym nie mówili ale pewnie zaczna. Mówia juz o tym na innych forach o podobnej tematyce typu "Waga Cięzka" i tak dalej ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz
Kierowca Zawodowy
Kierowca Zawodowy



Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Bornego Sulinowa

PostWysłany: Sob 20:07, 23 Wrz 2006    Temat postu:

Jwsli chodzi tu o te R6 480 km to w koncu Scania te lilniki raczej napewno będa ekonomiczne i niezawodne to juz jest ta natura Scania. Ale tata mi mówi że najlepsze samochodzi produkcji są te produkowane w Szwecji nie wiem czy to dobrze napisze Sorydajle koło Sztokcholmu. Jeśli chodzio silniki to maja wogule inna prace silniki bardziej równa i spokojniejsza i jescze bardziej ekonomiczne i niezawodne są. Ale żadko jak Polska firma może sobie pozwolic na zakóp Scanii ze Szwecji. Powodzenia ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adonnay
Miłośnik Ciężarówek
Miłośnik Ciężarówek



Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:15, 24 Wrz 2006    Temat postu:

Witajcie serdecznie po dłuższej nieobecności. RoadTrain przepraszam ale obowiązki nie pozwoliły mi wysłać przesyłki. Obiecuję że w tym tygodniu ją otrzymasz za pośrednictwem UPS oczywiście na koszt firmy. Smile Czytam wasze posty i sprostuję je nieco. Pierwsza informacja. Nie ma potwierdzonych danych na temat produkcji silników V10. Zapytałem swoimi kanałami w Szwecji o to i nikt mi tych informacji nie potwierdził. No chyba że to tajemnica ale szczerze wątpię ... Co do silników 700 KM. No cóż Panowie Scania o tej mocy silniki produkuje już od dość dawna tylko używane one są w technice morskiej jako silniki do jednostek pływających. I wystarcza do tej mocy silnik jeszcze 14 litrowy. A co do postu Łukasza ... Kolego silniki do pojazdów Scania tylko i wyłącznie są produkowane w Södertälje. W historycznie pierwszej fabryce Scanii. Co ciekawe nie jest to największa fabryka w Europie. Największa znajduje się w Zwolle w Holandii. I najmniejsza w Angers we Francji. Z tych trzech fabryk pojazdy trafiają do klientów w całej Europie i w Europejskiej części Rosji. Dla ciekawości dodam że po decyzji Szwedów. Dwie montownie autobusów w Silkeborg (Dania), która została sprzedana. Oraz w Katrinholm (Szwecja), która została zamknięta. Jedynym miejscem w Europie, w którym składa się autobusy Scania jest fabryka w Słupsku. Pozdrawiam serdecznie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 11:39, 24 Wrz 2006    Temat postu:

No dobra przecierz nic sie nie stało moge poczekac nie pali sie. A odnosnie tych silnikó V10 to ja powiem tak. Na poczatku nie chciało mi sie w to wierzyc ale mimo wszystko mysle ze to prawda. To znaczy jeden z uzytkoników forum "Waga Cięzka" ( pewnie znacie ) to napisał. Nie byłoby w tym nic dziwnego i pewnie bym mu w to nie uwierzył gdyby nie fakt ze ktos z jego rodziny, nie pamietam dokładnie kto ale chyba jakis wujek pracuje w Szwedzkich odziałach Scani. Wiec moze byc to prawda. Nie widzialem tego postu osobiscie bo mam na tym forum bana ale dowiedziałem sie o nim za posrednictwem kolegi który dosc czesto tam przebywa i powiedział mi to osobiscie gdyz mieszka ode mnie około kilometra. Tak wiec jesli on wszystko dobrze przeczytał to tak jest a po co miałbym kłamac jeden badz drugi ... Dla mnie to tez dziwne bo mysle ze w czasopismie Trailer Magazine juz dawnoby o tym trabili ale zobaczymy moze cos sie ukaze w nastepnym numerze ... Laughing To tyle ode mnie. Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rocky_19
Moderator Forum
Moderator Forum



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Warszawy

PostWysłany: Nie 19:14, 24 Wrz 2006    Temat postu:

To znaczy ja powiem tak. Bardzo cieszy mnie fakt ze Scania zaczeła solidniej pracowac nad rzedowymi silnikami swojej gamy. Napewno ekety tego bede widoczne bardzo, bardzo szybko. Jesli jednak chodzi o te silniki V10 to brzmi to prawde mówiac nieco dziwnie acz kolwiek nie słysze o tym po raz pierwszy i moge powiedziec ze na przychlam sie raczej do zdania RoadTrain - a ... Mysle ze to moze byc prawda gdyz jak wszyscy wiemy wyscig pomiedzy Volvo a Scania o najmocniejszy silnik na rynku. Inne marki ciezarówek juz od dawna zostały w tyle tak wiec Scania chcac przescignac Volvo zrobiła nowa jednostke napedowa która teraz testuje ... Taka jest moja wersja ... Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz
Kierowca Zawodowy
Kierowca Zawodowy



Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Bornego Sulinowa

PostWysłany: Nie 19:29, 24 Wrz 2006    Temat postu:

Scania napewno wypuści silnik z mocą 700 lub ponad 700 KM nie wiadomo tylko czy w układzie V8 czy V10 ale to 100% - centowe bo wyscig miedzy mini trwa. Jescze tylko piec dni od jutra i wraca tata ... Laughing Wszyscy macie pozdrowienia od taty. To bedzie na tyle ode mnie .... Odezwe sie juz niebawem piszac kolejengo posta ... Laughing Pozdrowienia ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 19:42, 24 Wrz 2006    Temat postu:

Tak wiec bardzo dziekuje tacie za pozdrowienia. Jak bedziesz z nim gadał to zycz mu ode mnie szerokiej drogi i przyjemnej pracy. Wszyscy tu nie mozezmy doczekac sie kiedy nas odwiedzi. Ale powiem ci ze szybko zelciał mi ten czas kiedys był w Holandi ... To chyba przez ta szkole. A wracajac do silników Scania to ja ci powiem ze silniki o mocy ponad 700 Km pojawia sie napewno tylko jak napisales ciekawe czy w układnie V8 czy V10 oraz kiedy owe silniki sie pojawia ... Mam nadzieje ze juz niebawem. Koncern Volvo z pewnoscia bedzie miał co robic ... Laughing To tyle ode mnie ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Sob 17:41, 30 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz
Kierowca Zawodowy
Kierowca Zawodowy



Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Bornego Sulinowa

PostWysłany: Pon 12:07, 25 Wrz 2006    Temat postu:

Dzisiaj rozmawiałem z tata przez telefon i dziekuje za to że nie mozecie sie jego doczekać jak z mim gadałem to krecił dziewiec godzin pauzy w Madrycie. Jak wykręci juz pauze to leci do Francji zdjąc do Holandi załadowac i znów do Hiszpani zciagnac i na pusto powrót to Eindhowen i rura do domu na forum. A wracajac do tych silników to chyba jednak wolałbym żeby to było w układzie V8 bo V10 może im nie wyjsc dobrze bo w V8 maja juz spore doswiadczenie. A ta firmę bardzo sznuje bo wkoncu tata wychował mnie na Scaniach ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Sob 17:44, 30 Wrz 2006    Temat postu:

Odnosnie tych silników to chyba masz racje ... Ja takze wolałbym aby były one w układzie w V8 a nie V10 ale w konu Scania to bardzo solidna firma któa robi naprawde dobre silniki tak wiec napewno wszystko bedzie dobrze. Martwie sie jedynie o spalanaie tych jednostek napędowych oraz przystosowanie ich do wymogów "Euro"... Mam nadzieje ze i ten problem Koncern jakos rozwiąze ... Czekam na twoje tate ... Acha i jeszcze jedno ... Adonnay czy wysłales mi w tym tygodniu ta przesyłke o ktora cie prosiłem ... Question Nic nie doszło .. Sad Czekam na odpowiedz ... Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Ciężarówki Scania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional




fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Regulamin