ZalogujUżytkownikHasło
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Ciężarówki Renault

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Nowe Renault Magnum - Informacje Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Wto 15:43, 26 Lip 2005    Temat postu: Nowe Renault Magnum - Informacje

NOWE REANAULT MAGNUM - INFORMACJE

Nowe Renault Magnum powstało dzięki zastosowaniu wielu innowacji technicznych, które potwierdziły jego status jako wzorca długodystansowej ciężarówki. SILNIK Dynamika i duży zapas momentu obrotowego Renault Magnum jest wyposażony w zupełnie nową jednostkę napędową DXi 12 o mocy 440 lub 480 KM: - Pojemność 12 litrów, 6 cylindrów ustawionych w układzie rzędowym, turbosprężarka i intercooler, 4 zawory na cylinder. - Wałek rozrządu umieszczony w głowicy. - Elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze. - Nowy elektroniczny moduł sterowania pracą silnika. Obydwie wersje silnika, o mocy 440 lub 480 KM, charakteryzują się maksymalnym momentem obrotowym dostępnym w bardzo szerokim zakresie obrotów: - 440 KM: 2040 Nm w przedziale od 1050 do 1450 obr/min. - 480 KM: 2240 Nm w przedziale od 1050 do 1450 obr/min. Modele wyposażone w opcji w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver II mają dodatkowo do dyspozycji zapas mocy - 200 Nm, dostępnych automatycznie przy pokonywaniu wzniesień w zakresie od 1050 do 1300 obr/min. Niższe zużycie paliwa Dzięki wysokiemu ciśnieniu doładowania, poziomowi sprężania i precyzyjnemu wtryskowi, silnik DXi 12 charakteryzuje się wyjątkową sprawnością i niskim zużyciem paliwa. SKRZYNIE BIEGÓW Mechaniczne skrzynie biegów ZF: komfort prowadzenia Silnik DXi 12 jest seryjnie dostępny z mechanicznymi skrzyniami biegów typu ZF, znane już z modelu Renault Magnum i cenione dla prawdziwie komfortowej zmiany biegów: - ZF 16 S 181 OD 16 biegów do przodu / 2 wsteczne 16,41 (13,8/0,84) - ZF 16 S 221 DD 16 biegów do przodu / 2 wsteczne 16,41 (16,41/1). Jeden zoptymalizowany program pracy Oferowana w opcji skrzynia biegów Optidriver II, szczególnie wygodna w użyciu, całkowicie automatyzuje proces zmiany biegów (12 biegów do jazdy do przodu, 4 wsteczne). Firma Renault Trucks opracowała zoptymalizowany program pracy skrzyni, który określa najkorzystniejsze przełożenie w zależności od warunków jazdy, zapewniając jak najwyższą sprawność zespołu napędowego. Mniejsza masa Skrzynia Optidriver II jest o 50 kg lżejsza od mechanicznych skrzyń ZF, co przyczynia się do zmniejszenia masy własnej. Funkcja Optifuel: 40 dodatkowych koni mechanicznych i zaoszczędzone litry oleju napędowego Funkcja, w którą jest wyposażona skrzynia Optidriver II, pozwala elektronicznie zwiększyć sprawność silnika w przedziale od 1050 do 1300 obr/min. Kierowca automatycznie dostaje do dyspozycji dodatkowe 200 Nm momentu obrotowego lub blisko 40 KM mocy na ostatnim przełożeniu. Eliminując potrzebę redukcji biegów na niektórych wzniesieniach, funkcja Optifuel poprawia komfort prowadzenia i wpływa na zdecydowane zmniejszenie zużycia paliwa.

Bezpieczeństwo

Doskonała przyczepność Renault Magnum otrzymał nowe podwozie i nowe zawieszenie, które ułatwiają prowadzenie i sprawiają, że pojazd wręcz przykleja się do drogi: Nowa modularna rama podwozia wykonana z wytrzymałej stali, została opracowana w sposób pozwalający na montaż podwieszanych elementów (zbiornik, akumulatory…) w różnych miejscach, w zależności od wymogów dotyczących transportu. Nowa oś przednia, wykonana z bardzo wytrzymałej stali, zapewnia doskonałe zachowanie kierunku jazdy. Nowe paraboliczne (lub pneumatyczne) zawieszenie przednie, lżejsze o 40 kg, o dopuszczalnym nacisku do 8 ton na oś przednią (ciągnik). Seryjne pneumatyczne zawieszenie tylne wyposażone w 2 poduszki zapewniające doskonałą stabilność poprzeczną i większy zakres pracy, co znacznie ułatwia eksploatację pojazdu. EBS + ESP (w opcji): bezpieczeństwo bez kompromisów Nowy Renault Magnum jest wyposażony w układ hamulcowy i zwalniacz, które zapewniają użytkownikowi maksymalne bezpieczeństwo w każdych warunkach. Oprócz systemów EBS i ESP (w opcji), wyposażenie tak przednich jak i tylnych kół w tarcze hamulcowe zapewnia niezawodność hamowania, doskonałą stabilność toru jazdy oraz gwarantuje skrócenie drogi hamowania. Pięć nowych funkcji zapewniających niezawodność System EBS nowej generacji oddaje do dyspozycji użytkowników Renault Magnum szereg nowych funkcji, niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu: - Sterowanie pracą hamulca silnikowego. - Sygnalizacja awarii układu hamulcowego. - Sygnalizacja temperatury tarcz hamulcowych. - Sygnalizacja nieprawidłowego zgrania układów hamulcowych ciągnika i naczepy. - System wspomagający ruszanie pod górę, pozwalający puścić hamulec bez narażenia się na cofnięcie się pojazdu w trakcie ruszania. Optibrake: moc zwalniania Model Renault Magnum może być opcjonalnie wyposażony w nowy zwalniacz silnikowy OPTIBRAKE, stanowiący połączenie hamulca wydechowego i silnikowego. OPTIBRAKE zapewnia moc hamowania rzędu 300 kW przy 2300 obr/min. Renault Magnum może być także w opcji wyposażony w: - Zwalniacz hydrauliczny Intarder, w wersjach wyposażonych w skrzynie biegów ZF. - Zwalniacz hydrauliczny VOITH, w wersjach wyposażonych w skrzynie biegów Optidriver II. KOMFORT JAZDY Cicha jazda Komfort prowadzenia Renault Magnum został uzyskany dzięki zastosowaniu odpowiedniej konstrukcji kabiny, całkowicie odizolowanej od przedziału silnikowego, co w połączeniu ze szczególnie staranną izolacją akustyczną i termiczną sprawia, że Renault Magnum jest jedną z najlepiej wyciszonych i wygodnych ciężarówek na świecie. Panoramiczna widoczność Wyjątkowe stanowisko kierowcy w Renault Magnum daje użytkownikowi widoczność na wszystkie strony dzięki: - Szerokim przeszklonym powierzchniom. - Szerokim lusterkom wstecznym. - Pozycji kierowcy górującej nad drogą. - W nocy, halogenowym reflektorom wyposażonym w wielopłaszczyznowe lustra, zapewniającym doskonałe oświetlenie. Odprężenie w trakcie jazdy Ergonomiczne rozmieszczenie elementów sterujących i wskaźników jest wynikiem szeroko zakrojonej analizy. Renault Magnum prowadzi się w poczuciu pełnego bezpieczeństwa, łatwo i bez niepotrzebnego zmęczenia. Prawdziwy salon na kółkach Kabina Renault Magnum jest jednogłośnie uznawana za największą na rynku (prawie 5 m2). Idealnie płaska podłoga i 1,87m wysokości sprawiają, że jest to jedyna kabina pozwalająca użytkownikowi na przemieszczanie się w jej wnętrzu w pozycji wyprostowanej. Dopracowany wystrój — starannie dobrane materiały i kolory, komfort i jakość wykończeń foteli i leżanek, zastosowane rozwiązania, lepsza izolacja akustyczna i termiczna — wywołują wrażenie ciepła i kameralności, jak w prawdziwym salonie na kółkach Stanowisko kierowcy wyposażone w resorowany fotel, regulowana kierownica, centralna konsola i chłodzony schowek na butelki. Miejsce na posiłek - rozkładany stolik, 2 fotele i lodówka w opcji. Przestrzeń wypoczynkowa - wyposażona w obrotowy fotel. Przestrzeń wypoczynkowa – składany fotel dający się przekształcić w leżankę, zasłona i składana górna leżanka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Nie 18:27, 02 Kwi 2006, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł
Kierowca Początkujący
Kierowca Początkujący



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Czw 10:55, 28 Lip 2005    Temat postu: Renault Magnum

Mi sie nie podoba to Renault, ma jakies takie dziwine kształty, tak samo jak Renault Radiance, nie chciałbym nią jeździć w przyszłości gdybym był kierowcą Cięzarówki ... Cool Ale jak to mówia o gustach sie nie dyskutuje ... Jednak z drugiej strony Ciezarowka ta ma całiem ciekawe rozwiazania techniczne z tego co wiem co jest dosc sporym plusem ... Laughing Co wy o tym myslicie Panowie ... Question Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Paweł dnia Wto 19:18, 09 Sie 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Czw 11:05, 28 Lip 2005    Temat postu:

Wiesz, Ranault Magnum to Francuska cięzarówka robiona w wiekszości przez koncern Volvo Trucks (np. Silnik ). Z wieloma żeczami ustępuje Szwedzkim ciężarówkom ( Volvo i Scani ). Ale uważam że ma bardzo dobrą ergonomie i stwarza dobre warunki pracy kierowcom którzy nią jeżdzą. Jest równierz jedną z tańszych ciężarówek na runku. Jej cena zaczyna sie od 350 tyś. złotych. To nie wiele w porównaniu do Scani czy Volvo. Myślę że Renault Magnum to dobra maszyna jak na polskie drogi. Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Pon 12:12, 08 Sie 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł
Kierowca Początkujący
Kierowca Początkujący



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Czw 17:19, 28 Lip 2005    Temat postu:

Według mnie Renault Magnum to brzydka ciężarówka, a do tego dochodzą jeszcze te nizbyt dobre osiągi i drogi serwis. Fakt jak juz z reszta pisałem wczesniej ma kilka naprawde bardzo dobrych i nowoczesnych patentów, które z pewnoscia znacznie ułatwiaja prace kierwyc, ale to jednak chyba nie wszystko ... Laughing To nie zbyt dobra ciężarówka z resztą jak większość Renault ... Cool Cool Takie jest ptzynajmniej moje zdanie ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Paweł dnia Wto 19:21, 09 Sie 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Czw 20:49, 28 Lip 2005    Temat postu:

Każdy ma swój gust. Mi się osobiście podoba Renault Magnum choć ma starą linie nadwozia, a raczej nie starą tylko unikalną. Niektorym osobom to się podoba, a niektórym nie ... Crying or Very sad I jak sam dobrze powiedziałes w któryms ze swoich postów, o gustach sie nie rozmawia i proponowałbm sie tego trzymac, jesli rozmawiamy na temat jakies siecarowki, moze sie co prawda skopiac na jej osiagach, ergonomi i inncy htego typu sprawach, ale wyglad zostawmy wspokoju ... Laughing To bedzie na tyle ode mnie ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Pią 19:08, 07 Kwi 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LooX
Gość






PostWysłany: Nie 15:06, 07 Sie 2005    Temat postu:

Mi sie osobiscie bardzo podoba to bardzo dobra ciężarówka, ekonomiczna, dosc ładna, oczywsice według mojego uznania, tania w eksplatacji, jednym slowem Super ... Laughing Laughing Szkoda tylko że nieco duzo pali, ale to jej chyba mozna wybczayc, tym bardziej ze chyba nie da sie zbudowac idealnej ciezarówki, która spełniaby wszystkie normy, była by niezawodna ekonomiczna ergonomiczna i tak dalej .... Moim zdanie Renault Magnum jest dosc udana ciezarówka, tym bardziej jak na ten koncern ... Laughing Ti tyle ode mnie ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation
Powrót do góry
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 15:17, 07 Sie 2005    Temat postu:

No wrescie pierwsza osoba której podoba sie Renault Magnum ... Wink Ja będe obiektywny w dziesiącio stopniowej skali ocenienia oceniam Nowe Renault Magnum na dobre 6 moze 6,5 ... A musze przyznac że u mnie to dużo. Ciężarówka którą najabrdziej lubie, czyli Volvo VT880 ma 9,5 ... (No może 10 ) ... Cool Ale taraz juz bez zartów moge tylko powiedziec, ze całkowicie zgadzam sie z Toba ... Laughing Jets to napewno bardzo ciekawa ciezarowka, nawet jesli chodzi o jej wyglad, który jak juz moglismy sie przkonac wielu obom sie nie podoba ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Pią 19:14, 07 Kwi 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dave
Gość






PostWysłany: Śro 10:54, 14 Wrz 2005    Temat postu:

Świetna widoczność, płaska podłoga, niezła ergonomia (Automat), sylwetka jak kto lubi, bez tych nowoczosnych bajerów ... Jesli chodzi o minusy to nepaweno jest dość paliwożerna i ma stosunkwo drogi serwis ... Exclamation Ale moim zdanie, jesli ktoś kupi nową albo w dobrym stanie to sądzę ze to moze byc niezły ciągnik ... Tym bardziej jesli chodzi o Polskie warunki, ktore jak wiecie nie sa zbyt wygurowane, i niemal kazda ciezarówka poradzi sobie z nimi ... Laughing To tyle ode mnie ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation
Powrót do góry
SharK
Miłośnik Ciężarówek
Miłośnik Ciężarówek



Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Rybnika

PostWysłany: Śro 11:38, 14 Wrz 2005    Temat postu:

Tak i drogie części do niej są ... Exclamation Ale jej wygląd z pewnością moze sie podobać, deska rozdzielcza moze troszke źle zaprojektowana, ale to jej można wybaczyć ... Laughing Jesli miałbym powiedziec cos na temat silników to powiem tak ... Moze maja one stosunkwo mała moc i nie za wielki moment obrotowy, ale to sa silniki, które nawet przy swoich neizbyt dobrych paramertach poradza sobie niemal w kazdych warunkach ... Laughing Takiej jest moje zdanie ... Laughing Czekam na odpowiedz ... Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Śro 12:26, 14 Wrz 2005    Temat postu:

W sumie to drogi serwis to Renault ma, ale to jej mozna wybaczyć szczególnie dlatego że jej cena jest jak na Polskie warunki bardzo mała, bo cena najnowszego modelu Renault Magnum zaczyna sie chyba od 380 000 zł. To niedużo, szczególnie jesli jej cene mielibysmy porównywać do Volvo czy Scani, których ceny zaczynają sie na ogól od mniej więcej 450 000 zł w góre ... Wink Sami widzicie ze róznica jest dosc znaczna ... Laughing To tyle ode mnie ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Pią 19:23, 07 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magnum
Gość






PostWysłany: Pon 15:50, 03 Paź 2005    Temat postu:

Renault Magnum jest według mnie naprawde swietna ciężarówką, przynajmniej dla mnie to król szosy ... Laughing Choć osobiście podoba mi sie także Renault Premium generacji 2, to Renault Magnum i tak jest według mnie góra ... Laughing Jej osiągi nie sa moze zbyt imponuace, ale ten pojazd ma cos w sobie co przyciga niczym magnez, dlatego tak wiele ludzi libi Renault Magnum ... Laughing CO wy o tym myslicie ... Question Czekam na odpowidz i pozdrawiam ... Exclamation
Powrót do góry
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Pon 16:25, 03 Paź 2005    Temat postu:

Ja takze lubie Renautl Magnum, jednak nie są one dla mnie królami szos tak jak dla Ciebie, według mnie są takie przeciętne, niczym się nie wyróżniają, ale z wyglądu są bardzo ładne. A co do tej nowej Renault Premium, to nie jest zła, ma ładne wnętrze, co dla mnie jest żatkością w tych ciężarówkach. Acha i dzięki za pozdrowienia Magnum ... Laughing Laughing To bedzie na tyle ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Pią 19:29, 07 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Ciężarówki Renault Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional




fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Regulamin