ZalogujUżytkownikHasło
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Współczesna Technika

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Technika - "Turbocompound" - Informacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Sob 9:50, 26 Lis 2005    Temat postu: Technika - "Turbocompound" - Informacje

TECHNIKA - "TURBOCOMPOUND" - INFORMACJE

Jednym z najnowszych rozwiązań, jakie wprowadziła Scania jest turbocompound czyli turbowspomaganie. Jego budowa przypomina turbosprężarkę i jest z nią czasem mylone. Turbocompound zademonstrowany został po raz pierwszy na targach w Brukseli w 2001r. i stanowił on udoskonalone rozwiązanie stosowane w jedenastolitrowych silnikach Euro-1. O ile wcześniejsze wersje turbowspomagania były jak gdyby dodatkowym osprzętem to w tym przypadku silnik już w fazie projektowej został przygotowany na to nowe urządzenie.

Kiedy gazy wydechowe opuszczają turbosprężarkę posiadają wysoką temperaturę (ok.600ºC) i ciśnienie. Ta wysoka energia w przypadku zwykłych silników nie jest wykorzystywana do niczego oprócz podgrzewania środowiska i zwiększeni poziomu hałasu. Turbowspomaganie działa jak kantara dla konia – pozwala bowiem na jej częściowe ujarzmienie, przekształcając ją w energię mechaniczną przekazywana na wał korbowy silnika. Gazy wydostające się turbiny turbosprężarki są kierowane na wirnik turbowspomagania a ich energia nadaje wirnikowi prędkość ponad 50000obr/min. Za pośrednictwem krótkiego wałka i przekładni wirnik połączony jest ze sprzęgłem hydrokinetycznym, które to prędkość obrotową zamienia na siłę przyswajalną przez klasyczne przekładnie zębate, bo taka właśnie stanowi ostatnie ogniwo przemieniania energii spalin na moment obrotowy w tym patencie Scanii. Siła jak jest przekazywana na wał korbowy zależy od różnicy prędkości obrotowej wirnika i koła turbowspomagania zatem najlepsze korzyści otrzymamy przy maksymalnej mocy silnika. Testy wykazały że to rozwiązanie przynosi spore oszczędności w zakresie obciążenia silnika. Spaliny przechodzące przez turbocompound ochładzają się do temperatury 500ºC. Niższa w porównaniu z poprzednimi turbowspomaganiami temperatura ma spory wpływ na żywotność układu wydechowego.

W przypadku użytkowania samochodów budowlanych, które częściej niż inne wykorzystują moce maksymalne tak lubiane przez nasz turbocompoundzik, który daje układowi napędowemu 50KM gratis (bez dodatkowego zużycia paliwa).

Informacie pochodzą ze strony - [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Śro 20:39, 05 Kwi 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rocky_19
Moderator Forum
Moderator Forum



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Warszawy

PostWysłany: Nie 12:32, 15 Sty 2006    Temat postu:

Hehe ... Exclamation Myzle ze to jest własnie najlepszym przykładem tego jak technika cały czas posuwał sie do przodu ... Z tego co tam wyczytałem to jeszcze cztery góra pięc lat temu nie było w ogóle mowy o takim urządzeniu a teraz jest on montowany do naprawde wiel, wielu cięzarówek i dodaje im dodatkowo około 50 Km ... Musze przyznac ze słyszałem juz o tym kiedys ale nie wiedziałem ze to własnie koncern Scani wymyślił taki patent oraz ze to tak działa ... Laughing Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 15:47, 15 Sty 2006    Temat postu:

Zgadzam sie z Toba, techika bardzo szybko porusza sie do przodu i własnie tutaj a raczej ogólnie na ciężarówkach dobrze to widac ... Popatrz naprzykład na Renault Radiance ... Jest to ciężarówka poprostu nafaszerowana przerózna techika i pewnie znasz zdanie kazdego miłośnika ciężarówek na temat tego pojazdu ... Zazwyczaj jest ono złe, bo jest za duzo elektroniki, bo jest przydkie i tak dale ... Ale zobaczysz juz niebawem bo za dziesiec lat moze nawet krócej na naszych drogach będa jeździc tylko takie ciężarówki ... A jak do tego dojedzie to chyba przestane sie nimi interesowac ... Laughing Laughing Hehe ... Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rocky_19
Moderator Forum
Moderator Forum



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Warszawy

PostWysłany: Pon 16:02, 16 Sty 2006    Temat postu:

Hehe ... Exclamation Ja chyba tez bo dla mnie to zadna przyjemnoesc oglądac Renault Radiance i inne tego typu ciężarówki które w przyszłosci będa jeździc po naszych drogach w bardzo duzych ilościach ... Laughing Laughing Szkoda tylko ze to wszsytko idzie w ta strone ... Sad Ale cóz, przez ten krótki okres musze sie nacieszyc obecnymi ciężarówkami ... Laughing Laughing To bedzie na tyle ode mnie ... Czekam na odpowiedz ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Pon 16:34, 16 Sty 2006    Temat postu:

Mysle ze w gruncie rzeczy nie bedzie tak źle .. Przecierz jeszcze przez naprawde bardzo wiele lat na naszych drogach jak i dorgach niemal całejgo swiata bedzie mozba spotkac takie ciężarówki jak Volvo FH lub Scanie R ... Przy odrobinie szczęscia jeszcze twoje dzieci bede mialy okazje zobaczyc te pojazdy ... Hehe ... Laughing Laughing My tu sie juz martwimy na zapas a w gruncie rzeczy nie wiemy w góle czy Renaulr Radiance wejdzie kiedys do produkcji czy nie ... Laughing Laughing Ale wrócmy juz do tematu ... Laughing Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Współczesna Technika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional




fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Regulamin