ZalogujUżytkownikHasło
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Dział Prawny Transportu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Wymiana Lusterek - Informacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 11:26, 08 Paź 2006    Temat postu: Wymiana Lusterek - Informacje

WYMIANA LUSTEREK - INFORMACJE

Komisja Europejska przedstawiła projekt nowej dyrektywy, która przewiduje obowiązek wymiany bocznych lusterek w samochodach ciężarowych, by wyeliminować zjawisko tzw. martwego pola. Spoglądając w standardowe lusterko wsteczne kierowca samochodu ciężarowego często nie widzi jadącego blisko skrajem drogi rowerzysty albo motocyklisty, gdyż znajduje się on w martwym polu. Co roku w wyniku kolizji ze skręcającą w prawo ciężarówką ginie w UE ok. 400 osób. Zmienić to mogą boczne lusterka o szerokim polu widzenia.

Obecna dyrektywa z 2003 roku przewiduje, że od początku przyszłego roku w nowo rejestrowanych samochodach powyżej 3,5 tony będzie obowiązek "Do roku 2020 mamy szansę ocalić 1200 istnień ludzkich za mniej niż 150 euro" - powiedział na konferencji prasowej komisarz UE ds. transportu Jacques Barrot.montowania takich lusterek. Problem polega na tym, że zgodnie z obecnymi przepisami wszystkie samochody ciężarowe byłyby wyposażone w nowoczesne lusterka najwcześniej w 2032 roku. Po drogach UE jeździ obecnie co najmniej 5 mln ciężarówek. By to przyspieszyć, Komisja Europejska zaproponowała kalendarz wymiany lusterek w już jeżdżących po drogach pojazdach: zarejestrowanych w latach 2004-07 - rok od wejścia w życie dyrektywy, a w pozostałych pojazdach - w kolejnych latach. Koszt wymiany KE szacuje na 100-150 euro od lusterka.

Druga z zaproponowanych dyrektyw wprowadza nowe standardy bezpieczeństwa na istniejących i planowanych drogach należących do tzw. sieci transeuropejskich UE (do roku 2020 w sumie blisko 90 tys. km). W Polsce jest to trasa Gdańsk-Warszawa-Wiedeń. Przewiduje się m.in. montowanie wzmocnionych barierek, osłanianie nimi słupów oświetleniowych i filarów wiaduktów, a także m.in. oddzielenie szerokim poboczem od właściwej jezdni miejsc, gdzie występuje ryzyko osuwisk ziemi albo kamieni. Barrot powiedział, że dzięki temu można będzie zapobiec wypadkom, w których co roku ginie co najmniej 600 osób, a 7 tys. zostaje rannych. W 2001 roku UE przyjęła strategię redukcji o połowę liczby śmiertelnych ofiar wypadków samochodowych. Według statystyk co roku na europejskich drogach ginie 41,5 tys. osób, a 1,7 mln zostaje rannych. Jedna trzecia wypadków spowodowana jest nadmierną prędkością. Obie dyrektywy muszą zostać zaakceptowane przez kraje członkowskie i Parlament Europejski. Dyrektywa wejdzie w życie najwcześniej w 2008 roku.

Michał Kot (PAP)

Tekst pochodzi ze strony: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Dział Prawny Transportu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional




fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Regulamin