ZalogujUżytkownikHasło
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Ciężarówki Volvo

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Nowe Volvo FH 12 - Informacje Idź do strony 1, 2  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Wto 15:36, 26 Lip 2005    Temat postu: Nowe Volvo FH 12 - Informacje

NOWE VOLVO FH 12 - INFORMACJE

Kabiny nowego Volvo FH

Kabina samochodu ciężarowego Volvo FH12 charakteryzuje się się dość wysokim wejściem z trzema stopniami, ale z drugiej strony jej zalety to praktycznie zupełnie płaska podłoga i niski poziom hałasu. Ładne i nowoczesne wnętrze utrzymane w kolorze szarości może być wykończone różnymi materiałami, a wygodne siedzenia są dostępne w różnym standardzie wygody i wyposażenia (zawieszenie pneumatyczne, wentylacja fotela, ogrzewanie elektryczne, wbudowane pasy itd.).

Podwozie nowego Volvo FH 12

Nowy model Volvo FH12 może zostać dostosowany do wymagań różnych zadań transportowych dzięki wyborowi podwozia o odpowiedniej wysokości i odpowiednim ustawieniu typu zawieszenia, układu hamulcowego oraz wyposażenia dodatkowego czyli wyposażenia wyższego. Dla ciągników siodłowych dostępne są cztery różne ustawienia podwozia - X-low, Low, Medium i High - natomiast dla samochodów ciężarowych trzy różne utawienia podwozia - Low, Medium i High. Podwozia o wysokości Low i X-Low są przystosowane do dużego transportu lub transportu masowego w dobrych warunkach drogowych ( autostradach , drogach krajowych itp.), w pojazdach z całkowicie pneumatycznym zawieszeniem. Podwozie o wysokości Medium jest wykorzystywane w samochodach ciężarowych o niskich przednich osiach, w połączeniu z przednim zawieszeniem piórowym lub pneumatycznym. Podwozie o wysokości High jest przeznaczone do wykorzystywania pojazdów na placach budowlanych lub do transportu w złych warunkach drogowych oraz w samochodach ciężarowych z zawieszeniem piórowym.

Kabina nowego Volvo FH 12

Kabiny zapewniają duża wygodę kierowcy dzięki idealnej pozycji podczas jazdy, ergonomicznym siedzeniom, niskiemu poziomowi hałasu, wydajnemu sterowaniu klimatem i bezpieczeństwu na światowym poziomie. Tablica rozdzielcza jest dobrze rozplanowana i zaprojektowana tak, aby dostarczać kierowcy informacji potrzebnych w danym momencie. Do wyboru są trzy różne zestawy kabinowe: Ease, Comfort lub Prestige, dostępne w różnych wersjach wyposażenia.

Silnik nowego Volvo

Jedną z najważniejszych nowości, które kryje w sobie nowe Volvo FH12 jest nowy silnik o mocy 500 KM, wykorzystujący technologię turbocompound. Stanowi on rozwinięcie dobrze znanego silnika Volvo D12, jest jednak lżejszy i zużywa mniej paliwa. Jest on w pierwszym rzędzie przeznaczony do cięższych przewozów oraz do utrzymywania wyższej średniej prędkości w terenie pagórkowatym. Jako alternatywa dostępna jest ulepszona wersja silnika Volvo D12D 460 o mocy 460 KM. Wcześniej w tym roku wprowadzony został silnik Volvo D12C 460 w wersji Euro-3. Obecnie pojawia się ulepszona wersja tego silnika do Volvo FH12. Oba te silniki tworzą podstawę programu silników, o wyższej mocy, przeznaczonych do nowych Volvo FH12 w wersji ciągnika siodłowego. Samochody ciężarowe Volvo charakteryzują się niezawodnością i niskim kosztem całkowitym eksploatacji - zarówno podczas jazdy, jak i w zakresie kosztów utrzymania technicznego. Cechy te zostały rozwinięte w nowej rodzinie pojazdów FH, co przejawia się między innymi wydłużonymi okresami między serwisowymi. Zalecane dla nowych silników Volvo D12 są około 20% dłuższe niż w przypadku ich poprzedników. Zależnie od obszaru zastosowania oraz obciążenia oznacza to, że dla typowego 40-tonowego pojazdu eksploatowanego w przewozach dalekobieżnych przebieg między kolejnymi wymianami oleju wynosi około 90.000 km.

Skrzynia biegów

Silnik to jednak nie jedyna nowość. Kolejną jest I-shift - to nazwa nowego, w pełni automatycznego układu zmiany biegów firmy Volvo Trucks, zoptymalizowanego dla potrzeb dystrybucji i przewozów dalekobieżnych przy masie zestawu do 44 ton. Układ ten jest aż o 70 kg lżejszy i o 150 mm krótszy niż analogiczna, manualna skrzynia biegów. Przyczynia się on nie tylko do zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa jazdy, lecz również do zmniejszenia zużycia paliwa i masy zespołu napędowego, a więc i całego pojazdu. I-shift zmienia biegi szybko, miękko i płynnie, a jego regulacja odbywa się odpowiednio do konkretnych warunków jazdy. Taka funkcjonalność przyczynia się także do obniżenia konsumpcji paliwa. Volvo I-shift bazuje na mechanicznej skrzyni biegów bez pierścieni synchronizacyjnych z dwunastoma pozycjami przełożenia. Układ ten jest doskonale zsynchronizowany z silnikiem i systemem elektronicznym, dzięki czemu zapewnia maksymalny komfort prowadzenia pojazdu. Ten układ zmiany biegów jest także dostępny w wersji, w której w momencie zwolnienia pedału gazu, następuje automatyczne przełączenie w położenie neutralne. Wybierak zakresów ma ergonomiczną konstrukcję i jest umieszczony w łatwo dostępnym miejscu przy fotelu kierowcy.
W momencie uruchomienia pojazdu system elektroniczny sprawdza nachylenie jezdni oraz masę pojazdu i samoczynnie wybiera najlepszy bieg startowy. Kierowca może wybierać zakres sekwencyjnie, dokładnie tak samo, jak w samochodzie osobowym z automatyczną skrzynią biegów. Wybierak posiada dodatkowe położenie do jazdy na niskim biegu, a jeden ruch dźwigni umożliwia kierowcy przejście na manualną zmianę biegów. Wszystkie funkcje związane ze zmianą biegów są pokazywane na dużym wyświetlaczu umieszczonym na tablicy rozdzielczej.
Szkoda tylko że nowe Volvo ma silnik dostosowany do przepisów "EURO 3" a nie jak na przykład Mercedes do "EURO 5"

Zdjęcie Volvo FH


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Nie 17:51, 02 Kwi 2006, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł
Kierowca Początkujący
Kierowca Początkujący



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Czw 17:24, 28 Lip 2005    Temat postu:

Fajne to Volvo, jednak ja i tak wole Scanie, poniewaz bardziej mi sie podobają, a nowa Scania seri R to juz jest wogóle piękna cieżarówka, oby takich było więcej ... Exclamation Laughing Nie no fakt Volvo tez sa naprawde ładne ale chyba nie tak piękne jak Scanie ... Laughing Co wy o tym myślicie Panowie ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SharK
Miłośnik Ciężarówek
Miłośnik Ciężarówek



Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Rybnika

PostWysłany: Nie 21:23, 07 Sie 2005    Temat postu:

No ale po fanjnym Tuningu Volvo też jest niezłe na przyklad te Volvo "Discovery" co wygrało Nordic 2004 ... Laughing Było ono naprawde bardoz piękne i mysle ze w pełni zasłuzenie wygrało ten konkurs ... Laughing A jak wam to Volvo sie podobało ... Question Opiszcie jak najszybciej ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Pon 8:33, 08 Sie 2005    Temat postu:

Zgadzam sie, niedawno w Trailerze było napisane o jakimś gościu ( Nie pamiętam jak sie nazywał ) co juz od kilkunastu lat Tuninguje Trucki, co ważne Tuninguje tylko Volvo a to ma dla mnie duże znaczenie. Laughing . Swoją przygodę z tuningiem zaczal od Volvo serii F, po pewnym czasie (W miarę upływy czasu) ztuningował dwa czy trzy Volvo - a FH a teraz niedawno zabrał sie za Nowe FH ( To Volvo FH z Indianinem to właśnie jego robota )... Wink W Trailerze jest równierz napisane, że nigdy nie miał przekonania do Scanii zawsze wolał Volvo ... Wink Laughing O ile dobrze pamiętam to to właśnie jedno z jego dzieł .... Laughing A nawiasem mówiąc to bardzo podoba mi sie to Volvo, piękna robota, wszystko na swoim miejscu, bez zbędnej przesady Laughing
Pozdrawiam ... Exclamation

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Pon 12:03, 23 Sty 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł
Kierowca Początkujący
Kierowca Początkujący



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Wto 20:35, 09 Sie 2005    Temat postu:

SharK napisał:
No ale po fajnym tuningu Volvo też jest niezłe


Nom zgadzam sie z Tobą SharK cłkowicie ... Laughing Volvo po fajnym tuningu jest naprawde bardzo ładne, ale bez niego tez jest całkiem niezłe ... Laughing Szczególnie Volvo FH16 z silnikiem o maksymalnej mocy 610 KM ... Laughing Laughing Hehe ... Exclamation O takim Volvo to mozemy chyba tylko pomazyc ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Śro 11:04, 31 Sie 2005    Temat postu:

Jak dla mnie to każde Volvo jest piękne ztuningowane jak i nie ztuningowane, ale to jest tylko kwestia gustu i moje skromne zdanie, którego raczej nie zmienie ... Laughing A przynajmniej nie w najblizszym casie ... Laughing Ja mam poprsotu do Volvo pewnego rodzaju sentyment i tyle ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Pon 12:08, 23 Sty 2006, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SharK
Miłośnik Ciężarówek
Miłośnik Ciężarówek



Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Rybnika

PostWysłany: Czw 13:11, 01 Wrz 2005    Temat postu:

Ostatnio widzialem bardo fajne fotki Volva FH12 "Blade" ... Poprsotu coś pięknego nie mam słów, naprawdę piękna robota, nic dodac, nic ując, dokładnie takie jak ma byc ... Laughing Laughing Oby takich cieżarówek jeździło po Europie znacznie więcej ... Swiat byłby wtedy naprawde piękny ... Ale to tylko mazenie, które raczej nigdy sie nie spełnia ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Czw 13:27, 01 Wrz 2005    Temat postu:

Ja niestety nie widziałem jeszczego takich fotek masz moze jakies na kompie, jak masz to wrzuć na forum, będziemy wdzięczni ... Laughing No to jak juz o Tuningu to ja coś dodam. Zauważcie jaki poziom jest na Nordic Trophy, przecierz tam mało która Scania jest generacji 4 wszystkie co tam są to Nowe Scanie serii R Laughing Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Pon 12:10, 23 Sty 2006, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SharK
Miłośnik Ciężarówek
Miłośnik Ciężarówek



Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Rybnika

PostWysłany: Pią 19:41, 02 Wrz 2005    Temat postu:

Nie jeszcze nie mialem okazji spotkac takiego cacuszka ale mysle ze kiedys sie doczekam a jak chcesz zobaczyc "Blade" to poszukaj zdjec z tego rocznego Nordic Trophy ... Laughing Laughing Niestety nie znam zadnej strony na której byłoby sporo zdjec z tego własnie zlotu ale poszukaj w wyszukiwarkach moze znajdziesz cos ciekawego ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Pią 20:08, 02 Wrz 2005    Temat postu:

Kurcze, ale piękne te Cieżarówki ... Laughing Oj żałuje że mnie tam nie bylo coraz bardziej, ale co zrobić moze za rok sie tam wybiore. Ale naprawde nie które Trucki są po prostu zabójcze nic dodać nic ująć ... Laughing Oby w Polce szybko rozwijał sie Tuning bo to naprawde cos wspaniałego. Ale czy mu troszke nie zbaczamy z Tematu Question Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Pon 12:13, 23 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad
Miłośnik Ciężarówek
Miłośnik Ciężarówek



Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:51, 18 Wrz 2005    Temat postu:

Moj kolega ma firme "Swist Trans". Ma nowiutkie Volvo ciagnik z dluga naczepa do przewozu koparki. Silnik 460, wnetrze na najwyzszym poziomie, mikfalowka, TV, loduweczka, kibelek jak i ekspres do kawy. Cudowny efekt ... Laughing Laughing Kurde ja jak narazie niestety moge o takim tylko pomazyc ale moze kiedys ... Laughing Narzaie nie ma co gdynac zobaczymy za pare lat ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 19:45, 18 Wrz 2005    Temat postu:

No to rzeczywiście musi być naprawde cudowny efekt ... Laughing Do takiego Volvo to aż zal naczepe podczpić i jechać w trase ... Laughing O kurde co ja bym zrobił jak miałbym takie Volvo Laughing Laughing Hehe ... Exclamation Chyba bym przy nim spał ... Laughing A jeździłbym w nim tylko w Niedziele i Święta ... Laughing Zycie byłoby wtedy naprawde piękne ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Pon 12:18, 23 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Ciężarówki Volvo Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional




fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Regulamin