ZalogujUżytkownikHasło
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Ciężarówki Scania

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Scania EXC - Historia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 17:44, 26 Mar 2006    Temat postu: Scania EXC - Historia

SCANIA EXC - HISTORIA

Pokazana w Hanowerze Scania EXC (Extended Cab) objeżdżała wybrane kraje Europy. Dzięki staraniom krajowego przedstawicielstwa, na chwilę, bo na chwilę, ale zjawiła się także w naszym kraju. Spięta z silosem Intry, przemknęła od południowych granic, przez siedzibę Scania w Polsce i potoczyła się na prom w Świnoujściu. Wszędzie, gdzie się zjawiała, budziła zainteresowanie zarówno panów („Ale fajne łóżko i telewizor”), jak i pań („O nawet jest zlew”). Miałem to szczęście, że udało mi się poprowadzić ten niecodzienny pojazd. Niecodzienny, ale na drodze zachowujący się, jak każdy inny ciągnik siodłowy z trzema osiami. Co więcej, oczywiście jeśli jedziemy samochodem, mamy jakąś świadomość tego, co się dzieje za plecami, ale jeśli ktoś liczy, że w związku z tym, że wydłużono kabinę, dramatycznie zmienił się sposób prowadzenia auta, to niestety, myli się. Kabina jest stabilna i cicha. Mimo zwiększonej kubatury i dodatkowego wyposażenia, poziom hałasu jest porównywalny ze zwykłą Topline. Także tablica przyrządów i wygląd całej deski są standardowe, poza położeniem dźwigni Opticruisa. Tę przeniesiono z tunelu silnika na konsolę środkową obok dźwigni hamulca ręcznego. Za to na postoju mamy do dyspozycji zupełnie inną jakość odpoczynku. Tak na dobrą sprawę posiadacz niejednej kawalerki mógłby pozazdrościć powierzchni życiowej kierowcy EXC. Nie udało się zrobić płaskiej powierzchni podłogi na całej długości kabiny. Tunel silnika, jak w Toplinie, wnika do środka, dalej w części wypoczynkowej podłoga obniża się, dając wysokość wnętrza 2300 mm, wynik niespotykany w żadnej europejskiej ciężarówce (Jeśli jest tunel silnika, to nad silnikiem jest ok. 1,95÷2,0 metra, jeśli go nie ma, to nad tą płaską podłogą jest mniej więcej tyle samo). Zejście do przestrzeni wypoczynkowej ułatwiają schodki. Tutaj mieszane uczucia, bowiem niektórzy oglądający narzekali na nie, według mnie nadają wnętrzu styl, a w niczym nie przeszkadzają. Najtrudniej, i tak zresztą, jest wydostać się zza kierownicy na tunel silnika.
Po prawej stronie kabiny umieszczono leżankę, z prawdziwym materacem na sprężynach o wymiarach 900 x 2000 mm. Wzdłużne usytuowanie leżanki pozwala na to, by drugi kierowca spał wygodnie w czasie jazdy, bez potrzeby motania się w pasy czy siatki, ale i bez niebezpieczeństwa gwałtownego opuszczenia łóżka w czasie ostrego hamowania. Poza tą leżanką, drugą umieszczono w typowym dla Topline miejscu, nad szybą czołową. Na ścianie tylnej przymocowano składany stolik oraz narożną kanapę do siedzenia. Pod kanapą znajduje się schowek, dostępny zarówno po podniesieniu siedziska kanapy, jak z zewnątrz po odchyleniu pokrywy. Drugi, podobny schowek znajduje się pod zlewem i jest także dostępny zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza. Zlew zasilany ze zbiornika zabudowano na szafce, zupełnie jak z kuchni. Pojazd wyposażono w drogi sprzęt audio-video i między innymi dlatego zastosowano w nim instalację alarmową. Na kosztowności oraz ważne dokumenty przeznaczono sejf, połączony trwale ze szkieletem kabiny. Nie stety, jak szybko EXC pojawił się w naszym kraju, tak szybko wyjechał. Dłuższa o 1300 mm kabina sprawiła, że tylko krótkie naczepy zbiornikowe i niektóre wywrotki mogą współpracować z takim ciągnikiem, co zawęża znacznie grono odbiorców. Jak widać na przykładzie, z technicznego punktu widzenia, nie ma problemu w ułatwieniu życia kierowcy. Trzymam kciuki, że jednak z czasem Scania przeforsuje wydłużenie zestawów, a wtedy... Wtedy pewnie każdy załaduje dodatkowe palety, nie troszcząc się o wygodę kierowcy ... Laughing

Informacje pochodza ze strony: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rocky_19
Moderator Forum
Moderator Forum



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Warszawy

PostWysłany: Nie 17:51, 26 Mar 2006    Temat postu:

Widze ze cały czas kategoria "Ciezarówki Scani" nam sie rozwija ... To chyba dobrze, tym bardziej ze Scanie to naprawde bardzo solidne ciezarówki, jednak ja chyba wole Volvo ... Very Happy Dobra koniec zartow i wracam juz do tematu ... Scania jest naprawde bardzo ladan acz kolwiek nieco dziwna, co jest głownie spowodowane bardzo dlugo kabina, a wiele dłuzsza nic w normalniej Scani ... Scania jest bardzo znana niemal na całym swiecie, nawet w Polsce, choc jak sie mozna łatwo domyslic nie zbyt wiele tych modelów w Polsce, jesli jakis w ogóle sa ... Laughing Jesli chodzi o wyposzenie to naprawde jest ono imponujace, z pewnoascia lepsze niz w normalnej ciezarówce jeżdzacej po Polkich drogach ... Laughing To bedzie narazie na tyle ... Laughing Czekam na odpowiedz i pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 17:57, 26 Mar 2006    Temat postu:

Zgadzam sie z Toba calkowicie, szkoda ylko ze niue udało sie nie zrobic tunelu silnka w kabinie, jednak z drugiej strony dobrze ze jest on w kabinie tylko częsciowo co zaśługuje mimow szsytko na duza pochwałe ... Laughing A co do tego ze nie ma jej w Polsce to czytalem nie dawno na ktoryms forum ze jakis urzytkownik widział juz taki model Scani trzy razy i za kazdym razem byl to inny egzemplarz ... Laughing Nie wiem tylko czy było one na Polskich blachach ... W kazdym razie bardzo zadko, ale mozna je spotkac na Polskich drogach ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rocky_19
Moderator Forum
Moderator Forum



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Warszawy

PostWysłany: Nie 19:48, 26 Mar 2006    Temat postu:

A no własnie, gdyby była na Polskich blachac to juz by było cos, ale tak to to w sumie nie wiemy ... A z drugiej strony po Polsce zaczyna jeździc dosc sporo ciezarówek i inncyhc krajów, nie jedno krotnie widziałem dosc ciekawe ciezaróki z Holadni oczywiscie wiekszosc z nich miała silniki V8 rzecz jasna ... Skoda tylko ze nasze Polskie nie maja tyle pod maska co te zagraniczne, ale i tez nie ciagna tak duzych ładunków ... Laughing W racajac jeszcze do tej Scani i to tunelu silnika to nie mozna miec wszsytkiego ... Hehe ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 20:14, 26 Mar 2006    Temat postu:

No z tym tez masz chyba troszke racji ... Jednak ja chciałbm wrocic jeszcze do tematu tunelu silnika ... Uwarzam ze nie dało sie tam nie robic tego poniewarz to nie Ciearówka z noskiem, tylko taki prawie Europejczyk, gdzie silnik jest pod kabina, takze w przciewnym razie silnik nie zmiesciłby sie pod kabine ... Acha i tak nawisem mówiac to mysle, ze ta ciezarowka dosc dobrze sie sprzedawala, gdyz zrobii jej druga genracje, a w przeciwnym razie zaprzestaliby jej produkcje ... Laughing Tak wiec mysle, ze te Scanie EXC w Polsce mogly byc na Polskich blachach ... Laughing To narazie bedzie na tyle ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rocky_19
Moderator Forum
Moderator Forum



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Warszawy

PostWysłany: Nie 11:38, 02 Kwi 2006    Temat postu:

Tez tak mysle, odnosni tej spredaz, jednak z przyktroscia musze przyanc, ze nie wiele zmienilo sie w jej drugiej generacji tak samo z reszta jak w całej gamie Scani ... Ale w sumie nie mozna narzekac bo w Volvo zmienilo sie jeszcze mniej. A co do tego tunela silnika w kabinieto mysle ze masz racje, ale chociarz mogli pomyslec nad tym by zmniejszyc go nieco, bo z tego co wiem jest on dosc wysoki ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 12:31, 02 Kwi 2006    Temat postu:

Nie no bez przesady Rocky ... Nie mzona powiedziec ze w Volvo praktycznie nic sie nie mzineiło, fakt, wyglad moze i pozostał ten sam, ale za to zaprojektowana cłakiem naowa jednostke napędowa, ktora jest bardziej ekonimiczna i mniej awaryjna ... A wracajac jeszcze do tunelu silnika to rzeczywiscie w Scaniach jest on dosc wysoki natimiast w Volvo stosunkowo niski ... Laughing To bedzie na tyle ... Czekam na odpowiedz i pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Ciężarówki Scania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional




fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Regulamin