ZalogujUżytkownikHasło
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Ciężarówki Mercedes

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Mercedes Benz Actros SLT - Informacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Czw 11:23, 11 Sie 2005    Temat postu: Mercedes Benz Actros SLT - Informacje

MERCEDES BENZ ASTROS SLT - INFORMACJE

Waga ciężka i olbrzymia moc
Actros SLT (SLT - niem. Schwerlast-Transporter - ciągnik nadgabarytowy) jest w stanie holować sześć 40-tonowych przyczep, co czyni go najmocniejszym pojazdem ciężarowym w rodzinie Mercedes-Benz Actros. Konstrukcja tego specjalistycznego ciągnika, zaprojektowanego do transportowania ładunków nienormatywnych, oparta jest na trzyosiowej wersji Actrosa 3354 6x4. We współpracy z firmą Titan, specjalizującą się w pojazdach specjalnych i wozidłach do przemieszczania najcięższych ładunków, inżynierowie DaimlerChrysler przekształcili standardowego Actrosa w trzy- lub czteroosiowy nadgabarytowy ciągnik siodłowo-balastowy pozwalający holować ładunki do 250 ton masy zestawu.

Najbardziej rzucającymi się w oczy modyfikacjami, odróżniającymi nowego Actrosa 4160 S 8x4/4 od jego lżejszych braci, jest dodatkowa czwarta oś i wysokowydajny zespół chłodnic umiejscowiony za kabiną, ten ostatni zresztą występuje zarówno w wersji trzy-, jak i czteroosiowej. Dodatkowa oś jest osią kierowaną o nacisku 7,5 tony, usytuowaną bezpośrednio przed dwiema osiami napędowymi i zwiększa dopuszczalne obciążenie siodła do 27,5 tony. W Niemczech dopuszczalna całkowita masa administracyjna pojazdu wynosi 35 ton, ale konstrukcyjna masa całkowita pojazdu sięga 49 ton.

Dodatkowe chłodzenie sprzęgła hydrokinetycznego
Zespół wydajnych chłodnic umiejscowiony za kabiną zapewnia utrzymanie prawidłowej temperatury oleju w montowanym fabrycznie sprzęgle hydrokinetycznym (zmienniku momentu obrotowego), zintegrowanym z hydraulicznym retarderem. Przy przemieszczaniu mas rzędu 250 ton właśnie to urządzenie jest w ciągniku Actros SLT konieczne. Dzięki tym dodatkowym zewnętrznym chłodnicom sprzęgła hydrokinetycznego i retardera, odciążony układ chłodzenia silnika może spełniać jedynie swoje główne zadanie, - czyli chłodzenie jednostki napędowej.

Zespół sprzęgła hydrokinetycznego składa się z hydrokinetycznego zmiennika momentu obrotowego, służącego do ruszania z miejsca, tradycyjnego dwutarczowego suchego sprzęgła ciernego, umożliwiającego rozłączenie napędu podczas zmiany przełożenia w 16-biegowej skrzyni G 240, oraz integralnego zwalniacza hydraulicznego - retardera.

Sprzęgło hydrokinetyczne zwiększa siłę napędową na kołach przy ruszaniu 1,6 raza, dzięki czemu stanowi nieodzowny element przy wprawianiu w ruch tak olbrzymich mas. Co więcej, sprzęgło to umożliwia manewrowanie z milimetrową dokładnością, co stanowi absolutną konieczność przy przemieszczaniu ładunków nadwymiarowych. Wspomniany już wcześniej układ chłodzenia odprowadza nadmiar ciepła powstającego przy takim obciążeniu. Kiedy pojazd ruszy z miejsca następuje wyrównanie prędkości silnika i skrzyni biegów, przekazywany wtedy przez zmiennik hydrokinetyczny moment obrotowy dochodzi do zera, a sprzęgło zostaje zblokowane mechanicznie. Wówczas, bez żadnych strat, moc przekazywana jest przez drugie sprzęgło - seryjne dwutarczowe sprzęgło cierne - na skrzynię biegów, a stamtąd - na obydwie osie napędowe. Aby dalej móc wykorzystywać siłę hamowania silnika, wyposażonego w hamulec upustowy oraz kompresyjny hamulec klapowy, zmiennik hydrokinetyczny posiada dodatkowo sprzęgło jednokierunkowe, które podczas hamowania silnikiem łączy bezpośrednio silnik i skrzynię biegów. Wydajność hamulca ciągłego działania Actrosa SLT znakomicie podwyższa zastosowanie zwalniacza hydraulicznego - pojedynczego retardera zintegrowanego za sprzęgłem hydrokinetycznym, a przed sprzęgłem ciernym.

Imponująca moc: silnik V8 o mocy 448 kW (609 KM)
Wentylator chłodzący jednostkę V8 będącą sercem Actrosa SLT, wiruje z prędkością większą o 30% od standardowego i zapewnia skuteczną ochronę przed przegrzaniem 16-litrowego silnika z podwójną turbosprężarką. Standardowo w SLT montowana jest największa produkowana chłodnica silnika. Ciągnik nadgabarytowy Actros wyposażony jest w widlasty ośmiocylindrowy silnik OM 502 LA, rozwijający moc 395 lub 448 kW, standardowo spełniający wymagania normy Euro 3 w zakresie emisji spalin. W najmocniejszej wersji, jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 2400 Nm przy 1080 obr/min.

W silniku wprowadzono dodatkowe modyfikacje, umożliwiające jego zastosowanie w SLT. Wzmocniono blok silnika, zaś pompy wtryskowe oraz wtryskiwacze zostały przystosowane do większych obciążeń. Nowe oprogramowanie sterowania silnikiem SLT zostało dopasowane ściśle do nietypowego zastosowania. Podwyższona moc maksymalna bez równoczesnego obniżenia momentu obrotowego zapewnia zawsze optymalny zapas siły napędowej.

Actros SLT dostępny jest w wersji trzy- lub czteroosiowej na dwóch rozstawach osi. Techniczne dopuszczalne masy całkowite pojazdu wynoszą odpowiednio: 33 tony w przypadku wersji trzyosiowej oraz 41 ton w przypadku wersji czteroosiowej, która jest wyposażona w dodatkową kierowaną oś pchaną. Wszystkie elementy wyposażenia dodatkowego typowego dla ciągnika siodłowo-balastowego i związane z jego specyficznymi zadaniami są dostępne fabrycznie. Ich szeroka paleta obejmuje wiele pozycji, od różnych wersji specjalnych zbiorników paliwa, błotników tylnych, przez siodła, sprzęgi do przyczep nadgabarytowych (również o zmiennej wysokości) i skrzynie balastowe, układy hydrauliczne pozwalające niezależnie kierować osiami naczep, aż do płyt osłonowych pozwalających na obsługę naczep z odłączaną łabędzią szyją.

Komfortowe wyposażenie kabiny nowego Actrosa - miejsce pracy i wypoczynku kierowcy zestawu nadgabarytowego
Koncepcja zagospodarowania wnętrza kabiny nowego Actrosa, która znalazła uznanie u kierowców zestawów dalekobieżnych również szczególnie przypadła do gustu ich kolegom zajmującym się transportem nadgabarytowym. Anatomiczne, wyprofilowane fotele zapewniają optymalne warunki pracy kierowcy i pomocnika w czasie długotrwałej jazdy z małą prędkością czy przy manewrowaniu. Wielorakie warianty wyposażenia kabin Actrosa ułatwiają życie kierowcy zestawu nadgabarytowego przy, wymuszanych charakterem pracy, częstych przerwach związanych np. z oczekiwaniem na przejazd.

Ergonomia miejsca pracy kierowcy przez starannie przemyślane zagospodarowanie wnętrza
Deska rozdzielcza ciągników Mercedes-Benz Actros reprezentuje najwyższe osiągnięcie w dziedzinie ergonomii. Jej kształt harmonijnie połączony z obudową drzwi oraz konsolą środkową tworzy pulpit sterowniczy otaczający najważniejszą osobę - kierowcę. Centralnym elementem tego pulpitu jest nowoczesny zestaw wskaźników z dwoma dużymi okrągłymi analogowymi wskaźnikami dostarczającymi kierowcy podstawowych informacji: prędkościomierzem i obrotomierzem. Poniżej, po prawej i lewej stronie, znajdują się dwa, również analogowe, półkoliste wskaźniki, informujące o poziomie paliwa i ciśnieniu w układzie hamulcowym. Przez cały czas w polu widzenia kierowcy znajduje się także licznik całkowitego i dziennego przebiegu, zegar oraz wskaźnik temperatury zewnętrznej.

Nowa kierownica posiada wielofunkcyjne przyciski - sprawdzone rozwiązanie, stosowane od kilku lat w samochodach osobowych Mercedes-Benz. Już po krótkim oswojeniu się z przyciskami, kierowca porusza się intuicyjnie po bogatym menu kalkulatora podróżnego i pokładowego układu diagnostycznego. Przy pomocy kciuków, nie odrywając rąk od kierownicy, kierowca obsługuje radio jak i telefon, układ nawigacji, ogrzewanie postojowe i inne urządzenia.

Komfortowe fotele z certyfikatem jakości ortopedycznej przyznanym przez "Aktion Gesunder Rücken"
Przy tak bezkompromisowym podejściu do komfortu obsługi pojazdu i praktycznej ergonomii jasne się staje, że również fotele nowego Actrosa zostały gruntownie przeprojektowane. Co więcej, producent przeprowadził drobiazgowe badania specyfiki eksploatacji pojazdów na dalekich trasach i wykorzystał wnioski do opracowania zupełnie nowej filozofii stosowania foteli o zróżnicowanej konstrukcji: dotychczas większość ciężarówek Actros wyposażona była, można powiedzieć "automatycznie", w identyczne fotele dla kierowcy i pasażera, zaś taka "standaryzacja" uznawana była za rzecz oczywistą - nowa koncepcja polega na zastosowaniu dwóch różnych foteli, z których każdy pełni odmienną i sprecyzowaną funkcję.

Konstrukcja nowego, tzw. funkcyjnego fotela pasażera w ciągniku Mercedes-Benz Actros uwzględnia na przykład coraz popularniejszy system obsady jednoosobowej. Siedzisko fotela można złożyć do pionu, dzięki czemu powstaje dodatkowa, poprzednio nie wykorzystywana przestrzeń, z której można skorzystać na przykład przebierając się przed snem; natomiast schowki, które poprzednio zajmowały 3/4 szerokości powyżej szyby czołowej w kabinie z wysokim dachem, teraz ciągną się wzdłuż całej kabiny. Składając oparcie wielofunkcyjnego fotela można natomiast powiększyć przestrzeń w strefie leżanki.

Fotel komfortowy zawieszony pneumatycznie, który może być montowany zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera, spełnia najbardziej wyrafinowane wymagania i jest idealny zarówno dla kierowców odbywających samotne kursy, jak i dwuosobowych zespołów. Szczególnie szerokie siedzisko i oparcie zapewniają wspaniały relaks podczas przerw i umożliwiają zmiennikowi drzemkę w czasie, gdy pojazd prowadzi kolega. Oczywiście, fotel jest elektrycznie regulowany i wyposażony w dwustopniowe ogrzewanie oraz zintegrowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Co więcej, fotel już zyskał uznanie w postaci certyfikatu jakości przyznanego przez niemiecką organizację działającą na rzecz ochrony przed schorzeniami pleców i kręgosłupa "Aktion Gesunder Rücken e.V." (AGR). Fotel nie jest zresztą jedynym elementem kabiny Actrosa, pozytywnie ocenionym przez ekspertów przyznających wyróżnienie: ortopedzi byli także pod wrażeniem komfortowej leżanki, która również otrzymała certyfikat jakości AGR. Łóżko o wymiarach 800x2020mm zapewnia komfort niespotykany dotąd w pojazdach użytkowych, wynikający z zastosowania w pełni sprężynowego stelażu.

Wydajne ogrzewanie i klimatyzacja
To, że komfortowi foteli i leżanki musi dorównywać jakością ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja kabiny, jest chyba jasne. Inżynierowie odpowiedzialni za opracowanie nowego Actrosa pokazali, na co ich stać, projektując zupełnie nowy system kontroli temperatury. Dzięki temu, po raz pierwszy w ciężkim pojeździe użytkowym pojawił się powietrzny układ ogrzewania i wentylacji. Podstawowa różnica w porównaniu z konwencjonalnym systemem wykorzystującym ciecz polega na tym, że temperatura wnętrza nie jest regulowana poprzez zmianę ilości płynu w nagrzewnicy, ale poprzez mieszanie odpowiedniej ilości świeżego powietrza do stałego strumienia powietrza ogrzanego. System ten działa znacznie szybciej i jest bardziej precyzyjny niż tradycyjny system wodny, zapewniając skuteczniejszą, automatyczną kontrolę klimatu w kabinie.

Optymalne wykorzystanie przestrzeni dzięki modułowej koncepcji schowków
W kabinie pojazdu eksploatowanego na długich trasach bardzo przydają się liczne schowki: kierowcy muszą mieć miejsce w kabinie na ubrania, prowiant i dokumenty. Aby zaspokoić to nieustannie rosnące zapotrzebowanie na przestrzeń, konstruktorzy zastosowali w kabinie Actrosa modułową koncepcję schowków, które znajdują się praktycznie wszędzie - w desce rozdzielczej, nad szybą czołową (objętość schowków zwiększono o 200%), nad drzwiami, na bocznych ścianach kabiny aż po ścianę tylną. Dodatkowo uzyskano dodatkową przestrzeń między fotelami dzięki przeniesieniu wybieraka sterowania skrzynią biegów Telligent na składany podłokietnik fotela kierowcy oraz dźwigni hamulca postojowego na deskę rozdzielczą. Zewnętrzne schowki, wyposażone w oświetlenie i zamki, powiększono do objętości 170 litrów. Co więcej, można dostać się do nich nie tylko z zewnątrz pojazdu, ale także z wnętrza kabiny! Schowki te pomieszczą teraz każdą dostępną na rynku skrzynkę napojów.

Wersje kabiny w modelu Actros
Szeroka oferta zaprojektowanych pod kątem konkretnych zastosowań kabin nowego Actrosa obejmuje kabiny dzienne: krótkie i średnie oraz długie, sypialne, które są wykonywane w różnych wariantach wysokości i kształtu dachu, w zależności od przeznaczenia danego pojazdu.

Dalsze praktyczne udoskonalenia w kabinie Actrosa
Nowe przednie deflektory są jeszcze skuteczniejsze niż poprzednie, zapobiegając osadzaniu się brudu na bokach i bocznych szybach pojazdu. Elementy te korzystnie wpływają także na aerodynamikę pojazdu Mereceds-Benz Actros, który zużywa teraz jeszcze mniej paliwa.

Wszystkie wersje kabin nowego Actrosa mają zmodyfikowane czteropunktowe zawieszenie, oparte na systemie mocowania znanym z poprzedniego modelu. Obok zawieszenia standardowego, jak poprzednio, dostępne jest również zawieszenie komfortowe, które różnią się jednak od poprzedników nowym, całkowicie bezobsługowym i bezgłośnym układem łożysk w tulejach gumowych.

W ciągniku Mercedes-Benz Actros SLT jest wszystko, co jest istotne w transporcie nadgabarytowym: mocny silnik, solidna rama, nieulegające zużyciu sprzęgło hydrokinetyczne, a także niespotykany dotąd wymiar komfortu dzięki nowej kabinie Actrosa.

Informacje pochodzą ze strony : [link widoczny dla zalogowanych]

A Oto zdjęcie ...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Nie 18:19, 02 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rocky_19
Moderator Forum
Moderator Forum



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Warszawy

PostWysłany: Pią 11:53, 14 Paź 2005    Temat postu:

Według mnie to naprawde piekna cięzarówka, a jeszcze w takiej wersij nadwozia, w takim kolorze i z takim układem osi to juz w ogóle mistrzostwo ... Szkoda tylko ze te modele Mercedesa sa praktycznie niespotykane w naszym kraju, ale co zrobic widocznie nie sa w Polsce tak bardzo potrzebne ... Laughing Laughing Domyslam sie bowiem ze wykorzystywane sa do najcięzszych zadan, a w Polsce zadko kiedy sa do taich potrzebne ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Pią 12:03, 14 Paź 2005    Temat postu:

Mi tez bardzo podoba sie ten Mercedes ... Uwazam ze to naprawde dobra ciężarówka, duzo lepsza od Mercedesa Actrosa czy Axora i nie chodzi mi tu o osiągi tych pojazdów, które sa nieporównywalen i nie nalezy ich ze oba porównywac ... Po prostu według mnie Mercedes SLT ma cos w sobie a tamte pozostałe chyba nie ... Laughing Laughing Poza tym ten jest naprawde piękny a tamte jakos niespecjalnie mi sie podobaja ... Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matthew_16 dnia Czw 6:19, 29 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rocky_19
Moderator Forum
Moderator Forum



Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Warszawy

PostWysłany: Nie 11:39, 20 Lis 2005    Temat postu:

A swoją drogą to ciekawe ile kosztuje takie cudeńko, jakie ma wyposazenie, jaki komfort jazdy oraz czy jest ekonomiczny i spełania wszystkie normy odnośnie systemu emisji spalin .... Wiesz moze RoadTrain cos na ten temat .... Question Laughing Czekam na twoja odpowiedz ... Odpisz mi jak najszybciej .... Laughing Laughing Z góry dziękuje ... Laughing To bedzie na tyle ode mnie ... Odezwe sie niebawem ... Laughing Pozdrawiam ... Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matthew_16
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łasku

PostWysłany: Nie 12:04, 20 Lis 2005    Temat postu:

No cóz, ekonomia pojazdu tak jak w większosci Mercedesów stoi na dosc wysokim poziomie, a system emisji spalin dostosowany jest do wszelkich norm tego typu .... ( Euro 4 i Euro 5 ) .... Natomiast jesli chodzi o cene i wyposazenie takiego Mercedesa to nie mam zielonego pojęcia .... Napewno wyposazenie jest dobre a materiały wykończeniowe stoja na wysokim poziomie, ale jesli chodzi o cene takie cudeńka to naprawde nie wiem ... Wejdz moze sobie na oficjalną stronke Mercedesa i tam poszukaj chociarz nie sadze zebys gdziec to znalazł .... Laughing Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Serwis-Truck.prv.pl Strona Główna » Ciężarówki Mercedes Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
iCGstation v1.0 Template By Ray © 2003, 2004 iOptional




fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Regulamin